• Erfdgt

Ska jag utsätta min för tidigt födda för detta?

Låt syskonen komma till er och vara en del av familjen, träffa sin pappa och sitt syskon.

Jag förstår att det varit en jobbig tid med sjukdomar osv för er, men ni kan inte sätta ert barn i en bubbla för det. Speciellt inte genom att "stänga ute" familjen.

• Erfdgt
    Dollan89 skrev 2014-01-09 11:49:03 följande:
    Det är två barn det gäller, hans dotter och son. Bägge sjuka. 

Alla prematur mammor där ute vet hur det känns att nästan förlora sitt barn pga tidig födsel. Alla slangar på neo kopplade till härta lunga puls. Det var en orolig tid. på tal om sondmatning också, där lär vi hamna igen om hon nu blir sjuk. Orolig bara!!

Jag förstår att du är orolig. Vår dotter föddes för tidigt och dessutom med ett hjärtfel. Hittills har hon genomgått fyra operationer. Vi har också varit oroliga över sjukdomar osv och haft många jobbiga svängar på sjukhus pga infektioner och liknande.

Men, det låter ju inte som att barnen är jättesjuka, er dotter är inte jätteliten längre och som flera skrivit ovan, så kan ni kanske försöka hålla isär barnen lite. Syskonen behöver inte pussa och krama på henne, kanske pappa kan ta med syskonen ut och hitta på saker osv. Om inte, så tycker jag också att det faller på er att ordna med barnvakt åt syskonen. Jag tror ju dock att dom säkerligen föredrar att få vara med pappa.
Svar på tråden Ska jag utsätta min för tidigt födda för detta?