TeresB skrev 2014-01-10 09:12:12 följande:
Oss rådde neo att ta det väldigt försiktigt med förkylningar osv. Vår pojk har BPD och en förkylning kan leda till men för resten av hans liv. Så första året blir det till att vara mest hemma alt utomhus.
Har man syskon blir det svårt men har man en bra relation så borde man kunna lösa sådana saker.
Jag vet ju inte om ts barn har fått några komplikationer av sin tidiga födsel men jag förstår oron för andra sjuka barn och jag kan förstå hennes önskan om att de är kvar hos sin mamma till de är friska. Alt så tar hon deras lilla och är hos ex sina föräldrar ett par dagar så får pappan ta sina somplanerat.
Ja men det går inte att utesluta barn ur familjen för det. Pappan kan umgås med sina barn, bo hos sina föräldrar med sina barn de dagar de än smittas. Men tydligen vill inte ts ens det. Så det känns inte riktigt riktigt som om det handlar om det hon skriver. Sen ja, det kan vara smått irriterande att få hem sjuka barn men nog känns det oxå illa att skicka. Men har man bokade aktiviteter precis sin barnfria helg så sänder man ju barnen även om de är sjuk (så länge det inte blir barnplågeri).