Inlägg från: Anonym (veckopendlare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (veckopendlare)

Vi lever under existensminimum

Hyr ut ett rum till en veckopendlare som bara är beroende av att ha någonstans att sova, de jobbar ju mest hela dagarna och sedan sover, och inte alla dagar i veckan. sedan kan ni ju vända er direkt till chefen på soc om att ni inte får kontrakt av någon ny hyresvärd.

Jag har levt på 2000 under existensminimum med min dotter pågrundav hyran, så jag vet att det är ohållbart.

• Anonym (veckopendlare)
    kvinnan03 skrev 2014-01-09 17:29:37 följande:
    men att ni har fått gå på social bidrag så länge utan att AF och så ger er någon form av praktik eller socialen?

Är ni sjukskrivna?
    Ni vet väl att alla som moderaterna har fått "friskförklarade" och inte längre har någon sjukersättning går på soc.
  • Anonym (veckopendlare)

Vilka problem! Jag anser att ALLA som går på soc ska göra allt för att ta sig ut det,.
    Gick på sc under gymtiden då jag inte hade vårdnadshavare men gud vad jag avskydde det, Jag börja plugga fast jag egentligen inte borde ha gjort det, helt psykiskt sönderkrossad, men att jag gick gym var deras krav för att jag skulle tak över huvudet betalt. Och det var fruktansvärt det första månaderna. Men det gick och jag blev bra till slut!
    Utbildning och jobb. Jag vill veta vad folk skyller på som inte orkar bry sig! Ni har inte ens en förklaring, 

Svar på tråden Vi lever under existensminimum