• strojes

Vad bör/ska man se i Wien?

Jag och maken planerar för en weekend (tor-sön) i början av maj. Ni som varit där, vad är sevärt? Vad får man inte missa?
    Vi kommer bo på ett relativt centralt hotell och rör oss gärna runt med kollektivtrafiken för att nå till olika intressanta ställen runt stan.
    Resan är utan barn.

• Svar på tråden Vad bör/ska man se i Wien?
  • Lost child

Spanska ridskolan Freud museet Konstmuseer (glömt namn) ex. Gustav Klimt Wiens konserthus Shoppa choklad i små specialbutiker Titta på arkitekturen Vandra i stadens grönområden

• strojes
    Lost child skrev 2014-01-09 15:27:29 följande:
    Spanska ridskolan Freud museet Konstmuseer (glömt namn) ex. Gustav Klimt Wiens konserthus Shoppa choklad i små specialbutiker Titta på arkitekturen Vandra i stadens grönområden
    Tack för svar. 
    Några restauranger du kan rekomendera?
  • SpanskaFlugan

Gå på café. Hela central Europas kafékultur kommer från Wien. Den skulle jag rekommendera att läsa lonely Planets hemsida eller köpa/låna deras guide för Wien. De har bäst guideböcker och många bra tips.

• strojes
    SpanskaFlugan skrev 2014-01-11 08:53:53 följande:
    Gå på café. Hela central Europas kafékultur kommer från Wien. Den skulle jag rekommendera att läsa lonely Planets hemsida eller köpa/låna deras guide för Wien. De har bäst guideböcker och många bra tips.
    Tack. Den sidan ska inspekteras.
    Något speciellt café du kan rekomendera som vi inte får missa?

Vi kommer att köpa ett 72-timmars "busskort" och i det ingår det rabatter på en rad sevärdheter i stan så den listan ska läsas innan vi åker.
  • SpanskaFlugan
    strojes skrev 2014-01-11 09:51:12 följande:
    Tack. Den sidan ska inspekteras. Något speciellt café du kan rekomendera som vi inte får missa? Vi kommer att köpa ett 72-timmars "busskort" och i det ingår det rabatter på en rad sevärdheter i stan så den listan ska läsas innan vi åker.

Det finns många olika som är kända för olika anledningar men Café Central är ett av de kändaste: en.wikipedia.org/wiki/Café_Central
  • Lost child

Jag var gravid då jag var där och just då var jag extra sugen och ville nästan bara äta sushi. Så det blev en hel del sådana restauranger :) Överlag var sushin bra!

Svar på tråden Vad bör/ska man se i Wien?