Orkar inte allt..
Jag tycker att din syster har uppfört sig riktigt svinigt. Finns det något i er bakgrund som kan förklara att hon vill trycka ner dig? Den som ska få barn är oftast lycklig även om känslorna kan vara motstridiga medan den som inte kan få barn ofta lever i djur sorg. Och om din syster vet hur du känner så känns det otroligt känslokallt att uppföra sig som hon gjort mot dig. Andra kan känna på hennes mage och dela hennes glädje. Har själv varit i din sits med släktingar och kan säga att de relationerna aldrig blir helt bra igen nu när jag vet vad de går för och jag har kanske inte helt svårt att ge igen lite, lite, lite när situationen ändras om man kanske får något som de inte får (vilket blivit fallet med oss).
När jag väl blev gravid så var jag väldigt noga med att inte såra mina barnlösa vänner i onödan, utan göra livet så lätt för dem som möjligt. Det är ändå så härligt att få barn (förlåt att jag säger det) så det är inte jag som behövde stöd i min glädje utan de som behövde stöd i sin sorg. Har är bekant med ett dödssjukt barn som också har upplevt känslokyla från de h*n trodde stod närmast så det är tyvärr inte ovanligt.
Samtidigt är det dock så att man blir lite mosig i hjärnan ett par månader innan födsel så kanske kan du ha överseende den här gången och skylla på det?