camillas1985 skrev 2014-01-11 11:35:52 följande:
Jag gick med i viktväktarna för några månader sen och har gått ner över 10kg med deras hjälp. Har varit aktiv men absolut inte tränat på något vis. Motivationen man får på mötena och att man lär sig att äta rätt och rätt mängd har varit det bästa jag kunde göra för mig. Kostar lite att vara med men för mig var det värt det då jag har otroligt dålig självkontroll =). Trodde det skulle vara jobbigare att räkna points och så men det är jätte lätt. Min mage ser hemsk ut har haft 3 täta graviditeter och gått ner ca 20kg totalt nu. Skulle gärna ta emot en operation av landstinget men tyvärr skulle jag aldrig få en. Att köpa en själv kostar massor kollade på en sida häromdagen och tror det var ca 60-70000 det skulle gå på. Inget man bara slänger fram direkt =/.
Nej gud nej, det vet jag inte om jag skulle lägga ut på en skönhetsoperation direkt, det finns viktigare saker att lägga pengarna på, då tror jag nog att jag står ut med lite häng :)
Jag har också testat på VV, fast VV online, det fungerade inge bra för mig, jag köpte en massa böcker med recept från VV på budgivningssajter, billigt och bra ifall jag inte skulle komma att använda dem, tänkte jag. Som jag misstänkte så tappade motivationen totalt i och med allt poängräknande som jag inte fattade något av, sen så fanns det tyvärr inga möten i närheten eller med tider som passade mina arbetsdagar heller. Jag blev rekommenderad av en vän att prova att räkna kalorier istället och laddade ner appen Lifesum (Shapeup) och den har hjälpt mig mycket mer :) Sedan upptäckte jag när jag satt och bläddrade i receptböckerna från VV att det faktiskt är uträknat antal kcal/portion i dem, så de är ju perfekt att använda dem nu också istället för att själv sitta och räkna ut kcal i varje måltid (det gör jag ju ändå ibland) men böckerna har kommit mer till användning nu :)
Nu har jag tappat ca 5,6 kg på 19 veckor (ca 0,3 kg/vecka) vilket känns otroligt bra, men det tar ju tid.