Överflödig hud
Tingeling03 skrev 2014-01-09 18:14:56 följande:
Jag är kvinna, 27 år och har ett BMI på mellan 38-39 (ca 25-30 kg övervikt). Jag kämpar med viktnedgång, men oroar mig för all löst hängande överflödig hud som jag är beredd på att jag kan komma att få, hur bra "krymper" egentligen huden? Jag har läst att bristningar gör huden mindre elastisk. Jag har mycket bristningar på insidan av låren, kring naveln och på höfterna. Jag har aldrig fött barn. Vad kan en operation där de tar bort överflödig hud tänkas kosta? Som ett läkarbesök säger en vän om det inte handlar om en skönhetsoperation, utan med grunden att jag mår väldigt dåligt över det, det låter för billigt i mina öron :/Hur mycket det kostar är det ju bara att googla på. Beroende på var man bor och hur pass mycket hud det rör sig om, så kan man även få operation gratis om man har tur.
Detta vet du ju säkert om, men jag säger det ändå; gå inte ned för fort i vikt och se till att träna under tiden så har du bästa förutsättningarna för att slippa alltför mycket överflödig hud sen. Lycka till med din viktnedgång! :)