Inlägg från: Alla hemma |Visa alla inlägg
  • Alla hemma

Skriker efter halva flaskan ersättning!

Babysemp lemolac är mildare för magen.

• Alla hemma

I affären. Ser ut som vanliga babysemp, men det står lemolac på.

• Alla hemma

Det låter som din bebis sväljer luft vid matning. Har du kolikflaska? Annars är det ett tips.

• Alla hemma
    bellabellan skrev 2014-01-10 07:42:41 följande:
    Har mam flaska. Har testat medelas, tommes, nuk och ja alla som finns känns det som. Mams är den enda han vill ta. Så får bli den. Har napp 2 som ska vara till ersättning. Napp 1 är för bröstmjölk enbart, men ska man ha den endå? Borde ju rinna FÖR långsamt då.

Han kanske helt enkelt behöver en paus på mitten. Hur ergonomiskt anpassade flaskorna än är så blir det ju inte samma som när du ammar. Prova göra en halv portion och rapa och ta en paus och gör en halv till. Ni får nog helt enkelt prova er fram. Mata hud mot hud för att efterlikna amning kan med funka. Tänk att det ska vara så likt amning som möjligt i början.
  • Alla hemma
    bellabellan skrev 2014-01-10 09:21:42 följande:
    Nej, att det ska likna amning funkar inte alls, då blir han jättearg. Utan så långt ifrån amningsställning som möjligt, då funkar det. Haha.. Jag testade nan nu på morgon, vet inte om det var en tillfällighet men det gick mycket bättre. Fick dock ställa mig upp efter halva flaskan och vagga och sjunga för honom för att få i det sista, så 130 ml gick ner utan protest. :) Men ska testa med minsta storlek på napp nästa måltid. Skriker han hysteriskt så kan jag utesluta att han vill att det ska gå trögt.

Ja alla barn är olika. Skönt om ni hittar erat sätt!
  • Alla hemma
    bellabellan skrev 2014-01-11 20:14:37 följande:
    Ja då kommer en ny fråga, han har ätit rätt bra nu med nan tetra (provat det i två dagar) och eftersom han åt och verkade nöjd öppna jag nu nan pulver och nej nej, det gick ju verkligen inte!! Totalvägra! Är det sån skillnad på tetra och pulver? Nån som har erfarenhet av detta? Fattar ingenting.

Nej det ska vara samma. Har kört både tetra och pulver till två av mina. Det har inte blivit klumpar när du blandat då, så det blir stopp?
Svar på tråden Skriker efter halva flaskan ersättning!