Inlägg från: CaraMelli12 |Visa alla inlägg
  • CaraMelli12

Skriker efter halva flaskan ersättning!

bellabellan skrev 2014-01-11 20:25:27 följande:

Nej, exakta mått och skakade noga. Såg inga klumpar. Så fort han fick det i munnen blev han vansinnig. Hann väl dricka 10 ml innan han totalvägra. När man äntligen tror man hittat rätt.. Blir så matt!
    Har du samma värme?
  • CaraMelli12
    bellabellan skrev 2014-01-11 20:36:35 följande:

Ja, samma värme.
    Blandar du med kallt vatten och värmer och var tetran i kylen eller rumstemp?

Det är det enda jag kan komma på, att det skiljer i temp. Vissa är jättekänsliga.

Annars kanske han inte är hungrig?

Men har du börjat med nån annan mat? Annars börja så smått så du kan byta amningen mot mat istället, det går kanske bättre.
  • CaraMelli12

Annars fortsätt med tetran om det funkar, gör det så lätt för dig som möjligt. Man är trött och har mycket att tänka på som det är.

• CaraMelli12
    bellabellan skrev 2014-01-11 21:16:16 följande:

Jo hungrig var han och jag ser till att det är samma temp för där vet jag att hab är extremt noga, men jag verkar verkligen ha världens kräsnaste bebis. Hade gärna fortsatt med tetran men vi har ingen ekonomi till det, så måste få han att acceptera pulver. Håller alla tummar och tår för att det var en tillfällighet ikväll och att det går bättre imorgon.

Puré och gröt försöker jag introducera så gott det går. Det gör en väldigt ledsen detta, man känner sig så misslyckad att inte kunna göra sitt barn tillräckligt nöjd. :(
    Hur har det gått?

Klart det är jobbigt, det är inte lätt att vara förälder. Men låt inte barnet ta över helt utan försök testa varje grej i minst i veckan innan ni provar nått annat och var konsekvent.

Tror iof inte att det är tetra vs pulver, för det ska ju smaka samma. Känns som det är nått annat. Fortsätt kämpa på med pulvret om det är det du vill ge. Om han skriker, pausa, gör nått annat och se om han vill ha mer sen. Och fortsätt med att ge mat. Rekommenderar en umami för att lära känna olika smaker.
  • CaraMelli12
    bellabellan skrev 2014-01-15 11:33:07 följande:
    Det har gått rätt bra nu i slutet, han protesterar fortfarande lite smått efter halva flaskan, men brukar till sist äta några ml till. MEN jag har börjat misstänka att det är mjölkallergi.. Igår fick han en massa utslag efter han ätit. PÅ ena kinden fick han väldigt röda utslag och hans bröst var helt rödflammigt. Idag på morgon blev hans bröst lite rödflammigt igen, men inte nu sista gången jag gav han. Får hålla lite koll. Läst massa trådar om mjölkallergi och verkar som det är svårt att få sånt kollat, helt sjukt! Man verkar få vara på bvc jättemycket..

Skönt. Går han upp i vikt? Ja det kan han ju vara men utslag kan man ju få ändå. Prova med den mjölkfria ersättningen så får du se. Annars finns det väl välling som är komjölksfri. Kanske kan gå på det redan om det strular med ersättningen.

• CaraMelli12

Hur ser utslagen ut? Kommer de bara när han ätit? Annars kanske det är "vinterutslag"? Fortsätt några dar till med den mjölkfria kanske? Gillar han den? Snart kommer detta vara över och du kommer glömma bort allt strul. Provat gröt/välling än?

Svar på tråden Skriker efter halva flaskan ersättning!