bellabellan skrev 2014-01-11 21:16:16 följande:
Jo hungrig var han och jag ser till att det är samma temp för där vet jag att hab är extremt noga, men jag verkar verkligen ha världens kräsnaste bebis. Hade gärna fortsatt med tetran men vi har ingen ekonomi till det, så måste få han att acceptera pulver. Håller alla tummar och tår för att det var en tillfällighet ikväll och att det går bättre imorgon.
Puré och gröt försöker jag introducera så gott det går. Det gör en väldigt ledsen detta, man känner sig så misslyckad att inte kunna göra sitt barn tillräckligt nöjd. :(
Hur har det gått?
Klart det är jobbigt, det är inte lätt att vara förälder. Men låt inte barnet ta över helt utan försök testa varje grej i minst i veckan innan ni provar nått annat och var konsekvent.
Tror iof inte att det är tetra vs pulver, för det ska ju smaka samma. Känns som det är nått annat. Fortsätt kämpa på med pulvret om det är det du vill ge. Om han skriker, pausa, gör nått annat och se om han vill ha mer sen. Och fortsätt med att ge mat. Rekommenderar en umami för att lära känna olika smaker.