Inlägg från: LillGris |Visa alla inlägg
  • LillGris

Filmtips på Netflix!

Derek, en toppenserie. Med Ricky Gervaise, bara på netflix.

Annars kan jag rekommendera Dexter (snart kommer alla åtta säsonger upp), Walking Dead är svinbra. Och, bäst av allt, alla avsnitt av Buffy. Så peppigt!!

• LillGris
    Akua skrev 2014-01-09 19:53:32 följande:
    Haha buffy!! Var hemma över jul och kollade igenom vhs-band.....typ 10 stycken var buffy ;)

Buffy är bäst! De har även Förhäxad, min sambo är inte jättenöjd när jag hoggar tvn och ska kolla på det...
  • LillGris
    Akua skrev 2014-01-10 16:13:25 följande:
    Shit, började igår att se "Walking dead". Gillar egentligen inte filmer som är övernaturliga och/eller innhåller zoombier men SHIT SÅ SPÄNNANDE DEN ÄR!!!!!!!!!!!!! OJ OJ OJ!Rekommenderar den stark om du vill ha spänning och klarar av lite äckliga scener!

Walking dead är så djävulskt bra! Enda problemet är att jag är så fruuuuktansvärt livrädd för zombies. Jag behövde vänta 4 månader mellan första o andra avsnittet för att återhämta mig, haha! World War Z tog mig över ett år (!) att läsa för att jag mådde så dåligt. Men bra är det!
  • LillGris
    kvinnan03 skrev 2014-01-12 11:28:06 följande:
    Hur funkar netflix?

Kan man bara se på datorn? kan man koppla till tv en?

Vi har i tvn via playstationet.
  • LillGris
    Monchichier skrev 2014-01-12 19:42:31 följande:
    Det behövs ju absolut verkligen inte. Vi kör Netflix via Apple TV och det fungerar alldeles utmärkt, fastän vi inte har en Smart TV

Vi kör via playstationet och boxee-boxen, behövs ingen smart tv för det :)
  • LillGris
    Monchichier skrev 2014-01-12 19:56:49 följande:
    Får man fråga om ni även kör Viaplay?

Nej, vi känner att det blir lite väl.. Vi har com hems största tivo-paket och netflix, det får vara nog så! :)
  • LillGris
    Jenna0808 skrev 2014-01-12 20:19:05 följande:
    Man kanske vill göra andra roliga saker som man kan göra med en smart tv. Nu vet ju inte jag om man kan göra samma saker med t ex appel tv, playstation och boxee-boxen? Man kanske inte går och köper en ny tv enbart för netflix?

Vad kan man göra med en smart tv? Jag vet typ inte ens vad det är. Men jag kan ladda ned appar på boxee o ha i tvn. Streama från datorn via den också.
Svar på tråden Filmtips på Netflix!