• Slagathor

hur fan kan hårer plötsligt bli självlockigt?

Ok, jag har levt i drygt trettio år. Alltid haft spikrakt hår. Plattar det för texturen och lyster men bara ibland.

Nu helt som jävla plötsligt har skiten börjar kroka sig utåt, inåt, hit och dit efter halva dagen. Hur, hur i hela friden är det ens möjligt att få plötslig självlockigt hår?

Nej, inga annorlunda produkter.

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • Svar på tråden hur fan kan hårer plötsligt bli självlockigt?
  • Queenie70

Det blir så ibland. Började omkring 30 för mig. Från spikrakt till självlockigt.

• Slagathor

Nej, funderade så jag med. Men hon föddes för över två år sen. Är inte gravid nu heller. Det är riktigt skumt. Har inte ändrat på nåt annat heller.

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • Slagathor
    Queenie70 skrev 2014-01-09 22:35:45 följande:
    Det blir så ibland. Började omkring 30 för mig. Från spikrakt till självlockigt.

Är det sant? Vilken konstig grej! Blev det så konstant eller rätade det ut sig igen? Jag har väl inget emot det egentligen, men jag har absolut noll koll på hur jag ska sköta det nu. Det lockar ju ut sig trots plattång.
  • Isbit

jag tror det har nåt med hormoner att göra

• Lindsey Egot the only one

Jag hade spikrakt hår fram till tonåren. Då fick jag vågit hår med korkskruvar i håret vid nacken. Samma sak hände min näst äldsta dotter.

• Erika77

Jag var lite smålockig som liten och sen blev det rakt med lite självfall. Runt 30 började lockarna komma igen dock så är underhåret rakt och sticker ut. Frisören sa att det mycket möjligt kunde bero på hormoner.

• cirkusmusen

Hårstrukturen förändras var sjunde år :) Jag har själv gått från vågig till riktiga korkskruvar och nu har jag fint mindre lockigt hår :)

Svar på tråden hur fan kan hårer plötsligt bli självlockigt?