• ullerika77

    Var köper man billigt pysselmaterial!?!

    Hejsan!

    Barnen börjar komma upp i pysselålder och jag är lite novis...

    Vart köper man bäst o billigast pysselmaterial!?!
    Misstänker att det kommer gå åt en del framöver och tänker därför på ekonomin...hihi..
    Vad jag menar med pysselmaterial är väl främst typ flirtkulor, paljetter, piprensare, silkespapper, såna där ögon man kan limma på mm mm...
    Tipsa gärna om "riktiga" affärer (bor i Göteborg) men också hemsidor så jag kan handla online...

    Jag tar även gärna tacksamt emot tips på bra hemsidor/bloggar där man kan få pysseltips för "mindre" barn, dvs 3-4-årsåldern...

    Kram o tack på förhand! /Ulrika

  • Svar på tråden Var köper man billigt pysselmaterial!?!
  • Ramborg

    I Malmö och Lund finns en affär som heter T.G.R. som har billigt sånt. Vet inte om de finns på fler ställen. Mycket billigare än Panduro. Sen brukar jag passa på att kolla som hastigast på ica och coop, i de där tiokronorskorgarna de har ibland. Där kan finnas lite udda sånt ibland.


    42.
  • Momalicious

    Finns en sida som heter pyzzel (minns inte om det är .se eller .com) där jag köpt en del pärlor och pärlplattor men de har garanterat annat med. Vet dock inte hur de är prismässigt.

  • örebroaren

    Beställ från Ebay, alla saker som finns på TGR finns på ebay för halva priset. Dock är leveranstiden väldigt lång.

  • Sticka

    Mitt tips är att köpa på "fel" ställen. Vadd/stoppning, t.ex. är jättedyrt på Panduro. Men går man till IKEA så kan man köpa en till huvudkudde för 12 spänn och då har man vadd en smärre livstid.

    TGR-butikerna är också ett tips, precis som det redan har skrivits om i tråden.

    Dessutom, spara toarullar, äggkartonger, små glasburkar, creme fraiche-pytsar och annat smått och gott från köket, det är billigt och bra pysselmaterial :)

  • M i l l a n

    Vill slå ett slag för Amazon.uk. Där hittar man många roliga pysselsaker billigt. Om man väljer saker märkta med "free super saver delivery" så blir det fraktfritt när man kommer upp i köpsumman £25 (ca 250 kr). Det är också tullfritt att handla från England.

  • Linzi
    M i l l a n skrev 2014-01-13 22:46:14 följande:
    Länk: www.amazon.co.uk

    Sök på craft och kids så brukar det komma upp många roliga saker.
    Jag läste någonstans att de lägger på extra för moms, stämmer det?
  • M i l l a n
    Linzi skrev 2014-01-14 05:43:51 följande:
    Jag läste någonstans att de lägger på extra för moms, stämmer det?
    Det som görs är att den engelska momsen tas bort och den svenska läggs till. Om jag inte minns fel, så innebär det att priset justeras upp med ca 5-6 %, då engelska momsen är lite lägre än vår.

    Man ser det innan betalning, så det man ser är det man betalar.
  • AnnaApr

    Om du orkar ta dig till Vänersborg Så finns tygladan här med massa billiga tyger! Rena himmelriket :D

  • Amanda84

    Ja, tyvärr måste man logga in. Det handlar om att det blir olika priser om man är företag eller privatperson. Det är absolut värt besväret dock.

  • Nyfikna72
    M i l l a n skrev 2014-01-14 11:29:20 följande:
    Det som görs är att den engelska momsen tas bort och den svenska läggs till. Om jag inte minns fel, så innebär det att priset justeras upp med ca 5-6 %, då engelska momsen är lite lägre än vår. Man ser det innan betalning, så det man ser är det man betalar.

    Köper du från england som privatperson så betalar du engelsk moms och ingenting annat.
  • VilkenLycka

    Med limpistol och skräp kommer man långt. Titta på pysselskogen på svt play för inspiration.

    Vi sparar numer alla korkar; Ellas kitchen, mjölk, tvättmedel, tuschpennor etc roliga färger och former. 
    Tandpetare, grillpinnar, glasspinnar, knappar, nät till frukt eller andra förpackningar, äggkartonger (klipp loss konerna till kroppar), bandstumpar (jag klipper alltid loss sidenbanden i tröjor som butiken använder när de galgar), alla små plastpluppar som är till allting, färgglada godispapper. 

    Efter nyår gick vi ut och samlade pysselmaterial, det blev en hel kasse

    I Göteborg finns också Knapp-Carlsson som ibland har reapåsar med blandade knappar eller band.

    Och en påse ögon. Ögon på vad som helst blir en tokig figur.

    Ha så kul!

Svar på tråden Var köper man billigt pysselmaterial!?!