nymedlem skrev 2014-01-10 16:28:47 följande:
Om det är så att det fungerar för pappan att hämta barnet så tycker jag att han ska göra det för att minska extra irritation. Även om biomamman inte har rätt att besluta om den saken!
Men om det är bättre för barnet att bonusförälder hämtar, kanske får kortare dagar på förskolan då så tycker jag att man ska göra så.
Ja, det är så här att jag har fått nytt jobb, i samma stad som barnet bor och går på förskola. Iom detta letar vi ny bostad så vi kommer närmare barnet.
Nu bor vi drygt 1½ timme från barnet och pappan jobbar ytterligare drygt 30 min längre bort. Han har alltså två tim körtid för att hämta och han slutar 16. Ibland kan han gå tidigare men det går inte alltid. Så runt 17, 18 kan barnet hämtas, sen är det 1½ tim drygt till där vi bor nu, men sen blir det en dryg timme hem till oss från förskolan.
Jag kommer att befinna mig på samma ort och slutar 15 eller 16, det är ca tio minuter mellan mitt jobb och barnets förskola, alltså kan jag hämta betydligt tidigare.
Kommer dock hämta även om pappan kan gå tidigare, det känns lätt vansinnigt att han ska köra två timmar för att kunna hämta samma tid som jag och så åker vi två bilar hem.