• Varför

    Nu börjar resan

    Idag ringde jag och bokade tid för provtagning inför insemination i Danmark! Ska dit redan nu på Måndag och är redan nervös. Är gift men kommer att skiljas då min man inte vill ha barn. Men nu har jag äntligen påbörjat denna resa som jag hoppas slutar med ett plus på stickan till sommaren!! Nån mer som precis påbörjat detta eller som ska göra det?

  • Svar på tråden Nu börjar resan
  • guldlock1980

    Ska på vår första insemination i Danmark imorgon!!! Känner mig så nervös och förväntansfull

    Jag är gift och efter en fertilitetsutredning kom det fram att min man är steril. Vi står sedan juni 2013 i kö för spermadonation i Sverige, men då kön är så lång har vi beslutat oss för att försöka med insemination i Danmark först. Och imorgon är det alltså dags

  • Varför

    Gud vad roligt!! Hoppas verkligen att det går bra för er! Själv var jag på provtagning igår och lyckades få gyn idag.... Så helt plötsligt har det gått jättefort. Skulle vara roligt om du skriver igen och berättar hur det gått!

  • guldlock1980

    Absolut! Jag berättar hur allt går Hoppas allt går vägen. Pessimist som jag är tror jag fick inte att vi är några av de lyckosamma som lyckas på första försöket...

    När allt väl kommer igång kan det gå fort!!

  • guldlock1980

    Hemkommen från första inseminationsförsöket!! Allt gick bra och tajmingen kunde inte vara bättre. Väldigt trevlig klinik, litet och personligt men de var väldigt professionella (Sellmer klinik).

    Det var en verklig upplevelse att vara där och nu har vi något att vänta på "på riktigt". Känns så otroligt skönt att vara igång!! Men en nervös väntan minst sagt...

  • Varför

    Superbra!! Kan tänka mig att väntan nu kommer att kännas väldigt lång. Jag håller tummarna för er!! När kan du testa, är det om 16 dagar??? Åh vad spännande!! Nästa fredag ska jag åka och hämta provsvar och sedan är det bara ett blodprov kvar. Sedan är alla prover klara. Så nu börjar det kännas mer på allvar, längtar tills jag kommit iväg till Danmark . Fick tabletter som jag ska ta i 10 dagar för att få igång en regelbunden mens. Hoppas verkligen de fungerar.

  • saffran78

    Vi är ett lesbiskt par som gjorde vårt första inseminationsförsök i november. Det lyckades inte och vi ska försöka igen nu i vår (antagligen i februari). Vi går hos en privatklinik.

  • saffran78

    Spännande, Guldlock! Nu har du några nervpirrande veckor framför dig då du säkert kommer att googla tidiga graviditetstecken.Flört Jag håller tummarna för dig!

    TS, vad jobbigt för dig att din man inte vill ha barn och att skilsmässa är enda alternativet. Men du verkar positiv till att ha tagit första steget mot att skaffa barn. Hoppas det lyckas!

  • Varför

    Saffran78, hoppas verkligen att det går bra för er på andra försöket! Själv väntar jag bara på att det ska bli fredag så jag får hämta mina provsvar. Jag räknar tyvärr inte med att det lyckas första gången för mig, vet inte varför. Men det kanske är pga att det är ett tag kvar tills jag åker. Har inte bestämt när det blir men jag hoppas kunna åka i april - maj. Hur gamla är ni? Själv är jag 33 och bor i Stockholm

  • guldlock1980

    Ja, herregud, fast jag försöker låta bli att tänka så mycket så GÅR det inte att låta bli att känna efter hela tiden - redan

    Varför:
    Har du fått provsvaren? Jobbigt att behöva vänta så på allt!!

    Jag är oxå 33 år och bor i Stockholm

Svar på tråden Nu börjar resan