• Varför

Nu börjar resan

Idag ringde jag och bokade tid för provtagning inför insemination i Danmark! Ska dit redan nu på Måndag och är redan nervös. Är gift men kommer att skiljas då min man inte vill ha barn. Men nu har jag äntligen påbörjat denna resa som jag hoppas slutar med ett plus på stickan till sommaren!! Nån mer som precis påbörjat detta eller som ska göra det?

• Svar på tråden Nu börjar resan
  • guldlock1980

5:e dagen efter inseminationen. Känner så klart efter hela tiden, går ju inte låta bli!!! Känner lite svag molvärk nere i äggstockarna, kände mig lite hoppfull ett tag, men så tittade jag tillbaka i min app där jag skrivit symptom och annat när vi började försöka under 2012. Mycket riktigt hade jag molvärk drygt en vecka innan mens, inget att hoppas på tror jag Jag bara har en känsla av att jag inte kommer vara en av dem som har sådan tur att lyckas på första...

• Varför

Förstår att det är svårt att tänka på nåt annat, skulle nog bli galen av att bara vänta! Hur går det för dig, fortfarande molvärk? Själv försöker jag redan nu ställa in mig på att det inte ska lyckas på första försöket. Självklart att jag hoppas, men det är också ett tag kvar innan jag åker. Ska hämta mina provsvar på fredag och sedan är det bara ett blodprov kvar. Efter det är alla mina prover klara så jag kan boka journalsamtalet. Känns nervöst inför det.

• saffran78

Varför: På vår klinik så var det där första samtalet inte alls något "Är ni lämpade som föräldrar", utan enbart en genomgång av provsvaren (som såg bra ut) och en beskrivning på hur assisterad befruktning går till. Inte allvarligt alls.

Visst var det otroligt många prover? Tror aldrig jag blivit så grundligt undersökt. Nu väntar jag på att det ska bli februari, då vi antagligen kommer att försöka igen.

Guldlock: Håller tummarna! Glad

• vårturnu

Hej, en fråga till er som gjort inseminationsförsök  med donator i Danmark, var ni själva tvungna att beställa från spermabank o fixa leverans till kliniken? Har läst någonstans att reglerna ändrats mot tidigare.  Själv lyckades jag bli gravid på 4e försöket m donatorinsemination i Danmark medan vi väntade på hjälp i Sverige... 

• guldlock1980

Vårturnu: vi bokade donator via kliniken, fick olika listor mailade till oss sedan var det bara att välja. Väldigt smidigt Härligt att ni lyckades bli gravida genom DI i Danmark!!

Efter att ha väntat ett år på att något ska hända, och inte haft något att hoppas på, har jag nu bestämt mig att tillåta mig själv att hoppas och känna efter. Få njuta av att det finns en riktig chans trots allt. Känns ganska skönt, under de här två veckorna finns ändå hoppet!

Håller med, journalsamtalet var inget farligt alls. Bara mer praktisk information

• Varför

Jag hoppas verkligen att det är som ni säger angående journalsamtalet, känns i alla fall bättre nu. Tar mina sista tabletter i morgon så får se om mensen kommer igång nu eller om jag måste ta en omgång till. Nu när man faktiskt vill att kroppen ska komma igång så händer ingenting! Suck...... Jag håller med dig, saffran78, väldigt mycket prover. När mensen väl kommit igång ska jag ta blodprov. Hoppas verkligen det är sista provet, så har läkaren sagt i alla fall. Skulle vara så skönt att vara helt klar med den delen så jag kan gå vidare till nästa steg. Samtalet....! Och sen är det inte mycket kvar innan jag kan åka....!! Hur går det för er andra?

• guldlock1980

Snart bim, imorgon närmare bestämt. Denna väntan är verkligen rena tortyren, har aldrig varit med om två så långsamma veckor!!! Har dock ingen bra känsla, tror mensen är på väg när som helst :( Arghh!!

• Varför

guldlock1980 hur går det för dig med väntan, har du testat än? Hoppas verkligen det går bra!! Själv har jag tagit mitt sista blodprov igår och ska nu vänta en vecka på det svaret. Sen är det bara att boka samtal....!! Så nu ska jag bara fixa alla papper för skilsmässa...... Men det måste göras. Ska även börja träna lite nu , kan ju aldrig vara fel.

• guldlock1980

Blev inget den här gången, var alltså inte en sv de lyckliga som lyckades på första försöket... Fick min mens förra veckan, ingen rolig dag... Nu är det snart dags igen för försök nr 2, gissar att det kanske blir runt den 13 feb. Ska börja testa igen på fredag tänkte jag. Får INTE missa äl!!!

Träna är alltid bra :) skönt att tänka på något annat i allt det här, och endorfinerna man får efter träningen gör att man mår mycket bättre.

• Varför

Nej vad tråkigt!! Jag hoppas verkligen det går bättre nästa gång för er! Själv tror jag att jag får mina sista provsvar nu på torsdag, men jag tror att jag behöver en till omgång med Primolut för att få regelbunden mens. Även om det är långt kvar så har jag redan börjat fundera på namn, tittat på barnvagnar på nätet och skrivit en lista på vad som behövs när barnet väl är här.... Har ni också gjort det ? Har ni berättat för er familj och vänner om det här? Vad fick ni för reaktioner? Jag har berättat för mina föräldrar, några på jobbet och närmaste vännerna. Bara positiva kommentarer

Svar på tråden Nu börjar resan