• BjörkW

Pressentation

Hej.

Jag är 22 år och kommer troligen hinna fylla 23 innan vårt lilla knyte kommer till världen då vi har BF en dag före min födelsedag. Jag och min sambo väntar vårt första barn och vi har hållit igång babyverkstan i ungefär 6 månader innan vi fick ett pluss. Idag jobbar jag som avbytare (dräng) på en mjölkgård och mitt största fritidsintresse är djur i stort, men främst hästar.

Jag och mi sambo har sammanlagt 7 syskon, men vi är först ut med att skaffa barn. Så tips och råd kring allt är väldigt välkommet! :)

• Svar på tråden Pressentation
  • idafia

Grattis!! Vi är fortfarande bara 2 stcken i denhär gruppen, hoppas det snart kommer fler! :) Vilket datum är din BF? Jag har MVC 4.2. så då får jag veta datumet.

• BjörkW
    idafia skrev 2014-01-14 21:10:28 följande:
    Grattis!! Vi är fortfarande bara 2 stcken i denhär gruppen, hoppas det snart kommer fler! :) Vilket datum är din BF? Jag har MVC 4.2. så då får jag veta datumet.

Hoppas fler hittar hit! Eftersom jag ahr haft så pass regelbunden mens sen jag slutaade med p-ringar så är vi väldigt säkra på att BF är 6/9. Ska till MVC nästa vecka, men bara på hälsosamtall... TIDEN GÅR SÅ LÅNGSAMT!

Är det första barnet för dig? :)

• idafia

Håller med om att tiden går långsamt!! Önskar det var februari nu så jag snart skulle få besöka BM!
    Ja det här är mitt första barn, jätte spännande och roligt! :) Var någonstans i Sverige bor du?

• BjörkW

Jag bor i norra småland precis vid kusten med minn sambo. Du då? :) När ska du ha de lilla? Vi försökte 6 månader innan vi fick ett pluss så det känns verkligen vi har väntat barn så länge. Att säga att vi bra är i v 7 känns så lite :P

• Kanza

Nu har jag också hittat hit =)
    Kan jag länka denna grupp på FB? vi håller på att göra en grupp "Höstmammor 2014" på fb! 

• BjörkW
    Kanza skrev 2014-01-16 15:25:11 följande:
    Nu har jag också hittat hit =)
    Kan jag länka denna grupp på FB? vi håller på att göra en grupp "Höstmammor 2014" på fb! 

Kul. Gör det :D
  • idafia

Oj vad roligt! Jag kommer med i gruppen på FB i februari då jag äntligen vågar berätta för andra om graviditeten! :)

Härligt att du blev gravid efter en sån väntan! Min graviditet var helt oväntad och hände av ett "misstag", men det misstaget blev en stor glädje för oss! :) Jag bor i Umeå för tillfället då jag och min sambo just startar ett företag här, egentligen är jag från Finland! :)

• BjörkW

Ibland blir det bara bra helt enkelt :) Allt är så spännande!! Hur mår ni/du? Jag mår hemskt till och från, så längtar verkligen till v 12 då dom säger att det lugnar sig! Vill med gå med i FB-gruppen sen när familjen vet :)

• idafia

Jag har mptt superbra tills 3 dagar sedan! Då plötsligt under en natt fick jag hemsk illamående och all mat började äckla mig... så nu har jag världens största problem med att veta vad jag skall äta... jag tycker också synd om min sambo som är kock och gillar kryddor och nu då ag går in i köket så får jag vända om och springa in på toan och kasta upp! Och idag fick jag sittä inne på toan och gömma mej då han lagade mat, eftersom det är det enda rummet med en dörr (förutom sovrummet men det renoverarvi just nu). Hemskt med illamåendet! Hur mår du/ni? Kan du äta allting som förut? :)

Svar på tråden Pressentation