Inlägg från: BjörkW |Visa alla inlägg
  • BjörkW

Pressentation

Hej.

Jag är 22 år och kommer troligen hinna fylla 23 innan vårt lilla knyte kommer till världen då vi har BF en dag före min födelsedag. Jag och min sambo väntar vårt första barn och vi har hållit igång babyverkstan i ungefär 6 månader innan vi fick ett pluss. Idag jobbar jag som avbytare (dräng) på en mjölkgård och mitt största fritidsintresse är djur i stort, men främst hästar.

Jag och mi sambo har sammanlagt 7 syskon, men vi är först ut med att skaffa barn. Så tips och råd kring allt är väldigt välkommet! :)

• Svar på tråden Pressentation
  • BjörkW
    idafia skrev 2014-01-14 21:10:28 följande:
    Grattis!! Vi är fortfarande bara 2 stcken i denhär gruppen, hoppas det snart kommer fler! :) Vilket datum är din BF? Jag har MVC 4.2. så då får jag veta datumet.

Hoppas fler hittar hit! Eftersom jag ahr haft så pass regelbunden mens sen jag slutaade med p-ringar så är vi väldigt säkra på att BF är 6/9. Ska till MVC nästa vecka, men bara på hälsosamtall... TIDEN GÅR SÅ LÅNGSAMT!

Är det första barnet för dig? :)

• BjörkW

Jag bor i norra småland precis vid kusten med minn sambo. Du då? :) När ska du ha de lilla? Vi försökte 6 månader innan vi fick ett pluss så det känns verkligen vi har väntat barn så länge. Att säga att vi bra är i v 7 känns så lite :P

• BjörkW
    Kanza skrev 2014-01-16 15:25:11 följande:
    Nu har jag också hittat hit =)
    Kan jag länka denna grupp på FB? vi håller på att göra en grupp "Höstmammor 2014" på fb! 

Kul. Gör det :D
  • BjörkW

Ibland blir det bara bra helt enkelt :) Allt är så spännande!! Hur mår ni/du? Jag mår hemskt till och från, så längtar verkligen till v 12 då dom säger att det lugnar sig! Vill med gå med i FB-gruppen sen när familjen vet :)

• BjörkW
    Linsen2014 skrev 2014-01-22 10:01:16 följande:
    Hej!! Nu har jag med hittat hit! Bor i Skåne och väntar vårt första barn. Vi är båda 27 år och det var inget misstag men intenheller planerat! Jag känner inte av något mer än ömhet i brösten men som jag läser så mår ni redan illa? Några fler symptom? Längtar så till v12 så man kan slappna av mitt! Kul att vi septembermammor kan dela med oss av erfarenhet för detta är verkligen en helt ny värld för mig!

Kul :)

Jag har mått illa sen dag ett känns det som. Är själv lite i chock över hyr tidigt och mycket allt känns! Den senaste veckan har brösten börjat göra riktigt ont, går att jämföra med en illande tand. Mår som sämst på kvällen.. På lördag går vi in i v 9 :D
  • BjörkW
    Brewilma skrev 2014-01-22 08:13:41 följande:
    Hej! Jag är gärna med här också. Jag och min man väntar vårat första barn i september. Vi är båda 29 år och bor i Jönköpings län.

Kul!! Ni är så välkomna :)
  • BjörkW
    idafia skrev 2014-01-22 17:56:04 följande:
    Kul med så många fler här nu! :) Jag är nu i vecka 9, å det var först nu mitt illamående kom! Jag var så lycklig innan å tänkte att jag sluppit illamåendet helt, men nej så var det inte :( Jag kan inte ens se en reklam på pasta med tomatsås utan att få springa på toan och kasta upp, det är så hemst! Men hoppas att det går om om några veckor...

Jag har inte varit på UL, men har bokat tid till mitt första besök hos barnmorskan 4.2. Jag fick höra av en kompis som också väntar barn att man kan få betala ca 600 kronor för ett UL då, tror jag ska ta det! Speciellt då det är första graviditeten och man vill veta att allt går bra! Hur tänker ni andra göra? Vill ni vänta med UL tills vecka 19 eller ska ni göra ett tidigare också? Och tänker ni ta reda på könet om det går? :)

Jag försöker äta folsyra (B-vitamintillskott) men det är svårt... dels för att det gör mej ännu mer illamående och för att man ska äta samtidigt man tar det å nu har jag svårt att få ner ordentliga måltider.

Jag undrar om ni tänker vaccinera er mot influensan? Har så stora frågor kring det och vet inte hur jag ska göra....

Där jag bor får vi UL i v 12 :) så vi tänkte vänta tills dess. Ska på hälsokontroll och boka tid för inskrivning imorgon!! Är i 7+5 och tiden går så längsamt! Vi tänker nog inte titta könet utan det får bli en överaskning när knytet kommer ut ;)

Vaccination har jag inte koll på alls??!
  • BjörkW
    Brewilma skrev 2014-01-23 18:18:17 följande:
    Vi får också ultraljud v 12. Vaccinationer har jag inte heller koll på. Borde man vaccinera sig?

Såg på en lapp på MVC att gravida bör vaccinera sig mot säsongs inflensan, men sen när jag väl fick träffa BM föl den frågan i glömskan bland alla andra frågor ;) Men det tar dom nog upp på inskrivningen?
  • BjörkW
    idafia skrev 2014-01-23 11:22:58 följande:
    nej vad lyx!! önskar vi hade samma här oxå!
    jag kan inte hålla mig för att få veta om det är en tjej elr kille där inne, så tänker ta reda på det genast det går!! :)

Haha. Ja man är allt nyfiken! Trodde att jag skulle vilja ta reda på könet tidigt innan jag blev gravid, men nu vekar jag. Och eftersom sambon säger nej så väntar vi nog tills knytet kommer ut ;)

Vi ska göra KUB i vecka 12. Ska du?
  • BjörkW
    Septemberkid skrev 2014-01-29 12:37:31 följande:

Hej, jag vill också hänga på här!!

Är i v.10+1
    BF 2 SeptemberGlad

Jag är 21 år, och min sambo 25. Det här var inte planerat, men vi är SÅ glada och kan knappt vänta! Vi bor i Stockholm, och håller på att leta större lägenhet söder om söder! 2 veckor kvar till V.12 och det känns som att tiden går SÅ långsamt! Glad

Välkommen hit! Roligt att det blev bra i alla fall :) Jag kan inte annat än att instämma på att den där tiden går ruskigt lååångsamt!!
  • BjörkW
    limpa skrev 2014-02-05 13:55:14 följande:
    Hej! Jag hoppar in här jag med :)  Är i vecka 9 med andra barnet.

Ja självklart får du det :D
  • BjörkW
    alinneab skrev 2014-03-14 10:08:12 följande:
    Hej!Är gravidmed första barnet, i v15 (14+1) och bf är ungefär 10 september =)Fick beskedet ca 2 veckor innan jag & min karls bröllop i januari i år, inte planerat för fem öre!

Men efter mycket om & men så är vi nu överens om att vi fixar det här :)Jag är 23 (blir 24 12/9 - min äldre bror fyller år 11/9, så vi får se om vi måste dela födelsedag med något litet till hösten). Min man blir 25 i oktober. Jag jobbar som Make up artist & butikssäljare, och även som dansinstruktör. Karln jobbar med allt, kör lastbil, förvaltar fastigheter, pluggar etc. Ultraljud blir om drygt en månad, 22 april - vi ska inte ta reda på könet (om jag kan hålla mig, så ruggigt nyfiken)! =)

Hej!

Kul att jag också är 23, väntar första barnet och idag är nästan exakt en vecka bakom dig. Min sambo är också 25 och jag fyller år i september! Jag fyller den 7de och vårt första bf var den 6e. Men på ultraljudet blev vi flyttade till den 18 istället :)
  • BjörkW
    idafia skrev 2014-03-31 20:27:00 följande:
    Hej hej! det var ett tag sen sist! :)Hur går det med din graviditet? Jag gjorde ett KUB test i vecka 12 och allt visade bra! Men jag blev flyttad framåt med BF från 1.9. till 15.9! :)

Blev med flyttad från 6/9 till 18/9. Så nu är vi i 15+4 och vårt rul är 17 april. Just nu går det väldigt mycket upp och ner. Sen igår har jag mått riktigt kast med yrsel och illamående. I början på helgen mådde jag dock superbra :) Magen börjar allt ta form men är inte så stor än.Har börjat få riktigt ont i ländryggen, höfterna och ner i venusberget och det visar sig är foglossningar.. Hoppas på att ett sånt bäckenbälte kan hjälpa :) Så det går väl både bra och dåligt! Det är så underbart samtidigt som det är väldigt kämpigt!

Hur går det med allt själv? Börjat förbereda något hemma än? :)
Svar på tråden Pressentation