idafia skrev 2014-01-22 17:56:04 följande:
Kul med så många fler här nu! :) Jag är nu i vecka 9, å det var först nu mitt illamående kom! Jag var så lycklig innan å tänkte att jag sluppit illamåendet helt, men nej så var det inte :( Jag kan inte ens se en reklam på pasta med tomatsås utan att få springa på toan och kasta upp, det är så hemst! Men hoppas att det går om om några veckor...
Jag har inte varit på UL, men har bokat tid till mitt första besök hos barnmorskan 4.2. Jag fick höra av en kompis som också väntar barn att man kan få betala ca 600 kronor för ett UL då, tror jag ska ta det! Speciellt då det är första graviditeten och man vill veta att allt går bra! Hur tänker ni andra göra? Vill ni vänta med UL tills vecka 19 eller ska ni göra ett tidigare också? Och tänker ni ta reda på könet om det går? :)
Jag försöker äta folsyra (B-vitamintillskott) men det är svårt... dels för att det gör mej ännu mer illamående och för att man ska äta samtidigt man tar det å nu har jag svårt att få ner ordentliga måltider.
Jag undrar om ni tänker vaccinera er mot influensan? Har så stora frågor kring det och vet inte hur jag ska göra....
Där jag bor får vi UL i v 12 :) så vi tänkte vänta tills dess. Ska på hälsokontroll och boka tid för inskrivning imorgon!! Är i 7+5 och tiden går så längsamt! Vi tänker nog inte titta könet utan det får bli en överaskning när knytet kommer ut ;)
Vaccination har jag inte koll på alls??!