Tänker köpa engångslinser som månadslinser till min dotter (ok??)
Hej!
Idag följde jag med min 13åriga dotter till optikern för "lins-koll". Hon har ganska höga styrkor dvs stort synfel. Optikern tyckte att det var lämpligast att dottern skulle få månadslinser. Höll på att svimma när jag såg priserna på månadsliner, 2200 kr/år!!!(vet att det går att hitta aningen billigare liner på nätet) Vi har redan svårt med ekonomin och en har inte råd med en extra kostnad. När jag tog en cigg fick jag en tanke, nu har jag nästan helst bestämt mig helt att få dottern att använda endagslinser som månadslinser. Hon får alltså använda linerna så länge det spricker. Läste något att det kan irritera ögonen men jag kommer självklart köpa rengöring åt linserna så hon kan hålla det fräsha. Kommer sjävklart hålla detta hemligt för min dotter då hon inte ska behöva oroa sig varken för synen eller våran ekonomi. Och visste ni att ett besök hos optikern kostar 500 kr och de rekomenderas att man ska kolla att allt ser ok ut varje år! Det enda jag oroar mig för är att optikern ska se att vi "fuskar" med linserna.
Någon som vet en hemsida där man kan köpa endagslinser billigt?? Tack på förhand!