• Anonym (inga vänner)

    27 och inga vänner

    Hej!

    Jag är en 27 årig kille som inte har några vänner alls.. En vän utnyttjade mig för pengar.. Tänker inte gå in i detalj på hur här.. Mår extremt dåligt över detta.. För några veckor sedan så var det dags för en annan vän att svika mig.. Han sa att han skulle ringa men gjorde aldrig det och nu har det gått några veckor.. Har hänt flera gånger så ingen engångsföreteelse.. Har nu brutit kontakten med alla andra också... orkar inte mer.. Alla sviker mig i alla fall..

    Är även deprimerad och alla dessa händelser har lätt till att jag utvecklat social fobi.. Har dock ett bra jobb och karriär men känner att det inte är allt.. Lika bra att isolerar sig från alla och inte göra ett skit.. Säga upp sig från jobbet också.. Börjar gå dåligt där också så snart får man väl sparken i vilket fall som helst..

    Funderar även på att köpa någon sportbil och köra in i någon bergvägg. Då får man ju ha lite kul innan man dör i vilket fall som helst.. Ingen skulle ändå bry sig så varför ens finnas..

  • Svar på tråden 27 och inga vänner
  • z88
    Anonym (Bortglömd) skrev 2014-01-12 17:21:39 följande:
    Allt fler människor tycks bli allt ensammare i vårt samhälle. Och själv är jag inget undantag. På min 30 års dag dök en person upp av de jag bjudit. Tragiskt.

    Hela tiden får jag stå tillbaka eftersom alla i min ålder skaffat familjer och nu inte längre behöver mig. Nu umgås de bara med andra barnfamiljer och skyller på "mysfredag/lördag/söndag/varenda dag i veckan". Enda gången de s.k. Vännerna hör av sig är när de vill ha djurvakt, vill ha något gratis, att jag ska hjälpa till med något eller måste klaga på sin partner inför någon.
    Jag kräver inte mycket - en liten fika, ett samtal eller bara ett hej någon gång ibland utan en motönskan om att jag ska göra/ge/passa något.

    Har väl inte haft den största turen med val av vänner där jag bor idag och har blivit något skeptisk.
    Ena vännen visade sig vara mytoman och spred dumheter om mig (och alla sina andra vänner).
    En annan hyrde jag ut min bostad till och betalade hyran åt (som ett lån) i ett år när hen blev utkastad av sin sambo. Själv flyttade jag in på annat ställe trots att jag inte skulle gjort det annars. Som tack sabbade hen mina prylar i hemmet och skällde ut mig när jag 1,5 år senare önskade få igen pengarna jag lagt ut (begärde inte tillbaka allt).
    Jag är så less men tänker inte ge upp och tänker inte sluta stå upp för de jag vill tro är mina vänner.

    Men det är klart, då måste man ju ha någon att kalla vän först :)

    Ts och alla andra som känner sig ensamma, ge inte upp ni heller. Det finns säkerligen bra vänner där ute för både er och mig.
    Det finns det helt klart! :)

    Känner igen mig helt i det där du skriver..

    Alla runt omkring mig har skaffat flickvän/pojkvän och har inte tid för andra längre. De flesta har även en ytterst liten kompiskrets men med många ytliga kontakter (vänners vänner etc.). Det bli väl så när man är 25+ antar jag.. Önskar att jag kände fler singel-vänner och vänner som t.ex. hör av sig när det är tufft och inte dissar en bara.. Men är väl ingen som vill umgås med en som är deprimerad, är väl inget att "visa" för sina vänner.. Man måste ju få något ut av det...

    Känns som livet blir tråkigare när man är 25+.. Borde ha skaffat fler "party-vänner".. Har frågat några på Facebook om vi kan hitta på något. Nu känns det som bollen ligger hos mig.. Har dock ingen lust då jag känner mig allt för deprimerad. Leder säkert ingen vart ändå men känns ändå som man måste visa sig mer.. Är bättre att försöka än att bara tycka synd om sig.. Det gäller bara att våga.. Vilket känns svårt..
  • z88
    Anonym (alone) skrev 2014-01-12 21:47:43 följande:
    Jag är tjej då och ensam. 31 och från värmland. Har ett litet barn med.
    :(

    Vi kan ju söka stöd hos varandra i denna tråden. :) Blir ju lite som terapi! Känns skönt att skriva av sig lite också. Känns som man måste prata om det för att kunna gå vidare..
    Anonym (Liv!) skrev 2014-01-12 16:46:58 följande:
    Vet du vad ibland är livet knas och man undrar hur i hela friden man ska ta sig fram. Alla kriser utvecklar dig, men du behöver stöd och en samtalskontakt, att sitta inne och gömma sig och stöta bort människor, ja det gör att du missar guldkornen. Ring vårdcentralen och se till att få en remiss till terapeut! Livet är långt och ditt har bara börjat. I din ålder visste jag inte alls hur jag skulle ta mig dit jag ville eller hur jag skulle må bra igen, men idag tio år senare är jag en stabil person som faktiskt fann min väg, så fortsätt att kämpa!
    Det kan nog vara något! Tänkte även prata om det med en kollega imorgon..
  • Anonym (alone)
    z88 skrev 2014-01-12 22:25:49 följande:
    :(

    Vi kan ju söka stöd hos varandra i denna tråden. :) Blir ju lite som terapi! Känns skönt att skriva av sig lite också. Känns som man måste prata om det för att kunna gå vidare..Det kan nog vara något! Tänkte även prata om det med en kollega imorgon..



    Det håller jag helt med om..

    Vad har du för intressen och så då?
  • Anonym (Bortglömd)
    z88 skrev 2014-01-12 22:03:43 följande:
    Det finns det helt klart! :)

    Känner igen mig helt i det där du skriver..

    Alla runt omkring mig har skaffat flickvän/pojkvän och har inte tid för andra längre. De flesta har även en ytterst liten kompiskrets men med många ytliga kontakter (vänners vänner etc.). Det bli väl så när man är 25+ antar jag.. Önskar att jag kände fler singel-vänner och vänner som t.ex. hör av sig när det är tufft och inte dissar en bara.. Men är väl ingen som vill umgås med en som är deprimerad, är väl inget att "visa" för sina vänner.. Man måste ju få något ut av det...

    Känns som livet blir tråkigare när man är 25+.. Borde ha skaffat fler "party-vänner".. Har frågat några på Facebook om vi kan hitta på något. Nu känns det som bollen ligger hos mig.. Har dock ingen lust då jag känner mig allt för deprimerad. Leder säkert ingen vart ändå men känns ändå som man måste visa sig mer.. Är bättre att försöka än att bara tycka synd om sig.. Det gäller bara att våga.. Vilket känns svårt..

    Jag hade definitivt umgåtts även om du hade mått kasst eller haft det svårt.


    Herregud, det är ju då man är som viktigast.


    Nu kanske jag är lite för på men för en gångs skull tänker jag ta ett leap of faith och kolla om vi ska pm:a? Haha, jag märker själv att det där låter som någon kontaktannons på ett snuskforum men är ju inte riktigt det jag är ute efter.

  • z88
    Anonym (Bortglömd) skrev 2014-01-13 09:53:48 följande:

    Jag hade definitivt umgåtts även om du hade mått kasst eller haft det svårt.


    Herregud, det är ju då man är som viktigast.


    Nu kanske jag är lite för på men för en gångs skull tänker jag ta ett leap of faith och kolla om vi ska pm:a? Haha, jag märker själv att det där låter som någon kontaktannons på ett snuskforum men är ju inte riktigt det jag är ute efter.


    Precis! Ska ringa till några "vänner" idag och höra efter om vi kan umgås oftare samt förklara läget lite bättre. Som jag ser det så finns det inget annat sätt att ta sig ur depressionen på.. 

    Det kan vi allt göra :)
  • z88
    Anonym (alone) skrev 2014-01-12 22:34:02 följande:



    Det håller jag helt med om..
    Vad har du för intressen och så då?
    Skriv ett PM så kan jag berätta! :)
  • z88
    Anonym (inteensam) skrev 2014-01-11 17:12:46 följande:
    Hej igen TS och så

    jag har också social fobi men det är pga av alla mobbning i skolan och på mitt förra jobb, vågar knappt åka buss fy f-n, är sjukskriven just nu

    Jag hade gärna blivit din vän

    Efter gymnsiumet hade jag fel vänner, de utnjutade mig som attan fy f-n önskar de tre åren aldrig hade funnits i mitt liv, hemska saker hände
    Fyfan vad hemskt :(

    Känner även att mina vänner har utnyttjat mig. Ringer bara om det är något dem vill ha.. :( Hade gärna blivit din vän också :)
  • Tia F
    Anonym (inteensam) skrev 2014-01-11 17:12:46 följande:
    Hej igen TS och så

    jag har också social fobi men det är pga av alla mobbning i skolan och på mitt förra jobb, vågar knappt åka buss fy f-n, är sjukskriven just nu

    Jag hade gärna blivit din vän

    Efter gymnsiumet hade jag fel vänner, de utnjutade mig som attan fy f-n önskar de tre åren aldrig hade funnits i mitt liv, hemska saker hände

     


    Men fy.


    Jag avskyr mobbning. Har inte varit med om det själv men det behövs inte för att veta att det är något jag aldrig skulle acceptera. Är själv likabehandlingsombud på mitt jobb och brinner för det jag gör. 


    Ingen människa ska behöva komma till jobbet och må dåligt. Eller någon annanstans heller för den delen.


    Du får jättegärna PM:a mig om du vill. Det skulle vara roligt att åtminstone säga hej =)

  • Tia F

    Hörni, jag startar jättegärna en facebookgrupp (hemlig) som vi skulle kunna prata öppet i. Är någon med på det så PM mig  =)

  • z88
    Tia F skrev 2014-01-14 09:11:21 följande:

    Hörni, jag startar jättegärna en facebookgrupp (hemlig) som vi skulle kunna prata öppet i. Är någon med på det så PM mig  =)


    Jag är på!

    Kan dock inte PM:a dig. Får "Du är oinbjuden till denna medlems konto!"
Svar på tråden 27 och inga vänner