• Anonym (Robban86)

Kärlekskrank

Har träffat en tjej ett tag (cirka ett halvår) och vi har träffat första 3 månaderna väldigt intensivt och vi har haft sex minst 2 gånger varje tillfälle vi träffats på tu man hand. Men så de senaste cirka 3 veckorna har liksom det "kärleksfulla" försvunnit, vi har fortsatt att träffats, kollat film & umgåtts men inte haft sex på cirka 2 veckor och under den tiden har vi knappt kyssts eller någonting. Till en början var det hon som var mest drivande och ville att vi skulle ta nästa steg (förhållande) men nu verkar det mer som att det är jag som "jagar" henne. Tidigare vaknade man till sms som alltid avslutades med hjärta lr liknande men nu hör hon liksom aldrig av sig. Hon svarar jätte segt när jag hör av mig och hjärtat är utbytt mot en glad smiley så jag blir helt tokig då jag börjar få känslor för henne på riktigt men inte får det besvarat så att säga. 

Jag hade en diskussion med henne för ca 1 vecka sedan och då sa hon att sen hon började med en ny sorts p-piller har liksom hennes sexlust försvunnit och hennes känslor med, inte känslorna för mig utan allmänt att hon inte har några känslor för någonting, hon har sagt att hon ska byta piller och hoppas det hjälper för hon tycker om mig men vet inte var hennes "känslor" tagit vägen.

Vi har inte bråkat lr något sånt och ses fortfarande ofta men inte riktigt samma känsla när vi ses. Tror inte riktigt på att hon hittat någon annan lr helt enkelt inte är intresserad av mig längre för det säger hon att hon är och eftersom hon vill ses varje gång jag föreslår det.

Nu till mina frågor, vad ska jag göra? Det dröjer ju någon vecka minst innan hon fått nya piller och jag är rädd att om det nu är pillerna som är problemet kanske det rinner ut i sanden innan hon hinner få de nya.

Jag vill inte vara på henne hela tiden och smsa/skriva till henne men det är svårt att låta bli då jag tänker på henne hela tiden. Kan verkligen p-piller påverka ens känslor och sexlust så mycket?

Det är ju inte sexet jag är ute efter primärt utan det är henne jag vill ha men det är ju inte det samma som innan, det känns som om jag är på henne för mycket så kanske hon blir irriterad och det brister på det sättet, samtidigt kan jag ju inte bara sluta skriva till henne och vänta de veckorna det tar innan hennes piller är slut och utbytta. För som jag förstår det så kan man inte bara sluta med en sorts p-piller på momenten utan man måste "äta en hel karta" innan man kan byta sort etc....

Övrig info att tillägga är att jag kmr från Göteborg (om det har någon som helst betydelse) och att vi är 25 respektive 24 år... Vi är ju liksom inte tonåringar längre men kan liksom inte sluta tänka på henne..
    Nu är jag iväg på en tjänsteresa och hon har inte hört av sig på 2 dagar och när jag skrev "Vad gör du för någonting sötis<3" så står det "Visat 11.36" och hon svarar 8 timmar senare "Inte så mycket kollar tv sjäv?" som om det vore till vilken kompis som helst. 

Säkert fler som är och har varit i min situation så vore bra att hjälpa oss alla på traven så gott det går.
  • Svar på tråden Kärlekskrank
  • matildadl

Nu tänker jag mig in i tjejens situation :)

Om jag förklarat hur läget var att lusten försvunnit pga p-piller hade jag blivit tokig om killen inte förstod detta utan tjatade på mig och var "för" på. Låt henne ta initiativet igen, det kan ju vara att hon just nu mår dåligt psykiskt som man kan göra ibland med nya mediciner och även p-piller som innehåller hormoner. Hon känner säkert samma sak som dig men är på off-mode pga situationen, försök att lita på hennes ord. Skulle det inte bli bättre får du ta upp det med henne och fråga hur hon vill göra :) hoppas det löser sig!

Svar på tråden Kärlekskrank