• Pimpinellan

Dumma kommentarer från kollega...

Jag förstår att du blev ledsen! Oavsett om hon visste eller inte så är det där en sån där sak man helt enkelt bara inte säger till folk! Skulle ni som i princip håller med tycka det var okey att säga så om cancer,ms eller vilken sjukdom som helst? "Det är meningen,gör alltså inget åt det?" Nu råkar ofrivillig barnlöshet vara klassat som sjukdom och man har rätt till hjälp. Jag hade en nära vän som uttryckte precis samma åsikt till mig i telefon. Hon borde fullt ut begripit att vi inte kan få barn för hon vet att jag vill och vi hade vart gifta ett par år= normalt att man försöker i vår värld. Men det var lätt för henne att säga som fick två spontanbarn vid 41 och nästan 45! För så är det ju-det är alltid ni fertila som inte behövt anstränga er ett jota för att få barn som har noll förståelse...

• Pimpinellan
    liv skrev 2014-01-11 15:28:28 följande:
    Saknas forskning? Öppna ögonen och se dig omkring. Svaga individer rensas ut och starka klarar sig längre. Vi har till och med börjat använda vår sjukvård för att rensa ut svaga.
    Men nu får du väl ändå ge dig!? Det finns massor med fertila som är direkt olämliga som föräldrar och massor med infertila som blivit och kommer bli alldeles utmärkta föräldrar! Men du hade säkert turen själv att kunna få barn och fattar därmed inget. Fertil= bra förälder och infertil= dålig förälder är ju rent nonsens!
Svar på tråden Dumma kommentarer från kollega...