Kåvepenin + Fluconazol?
Går på penicillin, och naturligtvis har jag fått svampinfektion. Kan jag ta en Fluconazol som engångsdos 150mg, eller påverkar det penicillinet? Har läst på Fass, men hittar inget.
Går på penicillin, och naturligtvis har jag fått svampinfektion. Kan jag ta en Fluconazol som engångsdos 150mg, eller påverkar det penicillinet? Har läst på Fass, men hittar inget.
Jag tar alltid fluconazol när jag äter någon typ av antibiotika. Har även gjort det med Kåvepenin och det har inte gjort något.
Det har jag också gjort förut, men jag tyckte läkaren sa att jag inte skulle ta dem samtidigt. Fast hon skrev fel på doseringen, en om dagen i sex dagar fast vi pratade om att det var en engångsdos.. Så jag vet inte om jag litar riktigt på vad hon säger :)
Ring sjukvårdsupplysningen!
Ja jag får nog göra det. Imorgon fm. Men när jag ringt dem om sånt här förut (gällande andra läkemedel) så läste de bara ur Fass. Jag gör ett försök i alla fall.
ne det påverkar inte penis-i-linet, däremot så kan du få tillbaka svampen igen, så vänta tills kuren är klar.
Att ta två Fluconazol inom en vecka t.ex gör mig inte orolig. Att ha svamp och klåda gör mig däremot orolig och irriterad.
Nej det är inte ovanligt. Men otroligt jobbigt! De gånger jag har ätit antibiotika så har jag alltid får svamp hur jag än försökt hindra det.