Inlägg från: Anonym (champinjoner) |Visa alla inlägg
  • Anonym (champinjoner)

Kåvepenin + Fluconazol?

Går på penicillin, och naturligtvis har jag fått svampinfektion. Kan jag ta en Fluconazol som engångsdos 150mg, eller påverkar det penicillinet? Har läst på Fass, men hittar inget.

• Svar på tråden Kåvepenin + Fluconazol?
  • Anonym (champinjoner)

Det har jag också gjort förut, men jag tyckte läkaren sa att jag inte skulle ta dem samtidigt. Fast hon skrev fel på doseringen, en om dagen i sex dagar fast vi pratade om att det var en engångsdos.. Så jag vet inte om jag litar riktigt på vad hon säger :)

• Anonym (champinjoner)

Ja jag får nog göra det. Imorgon fm. Men när jag ringt dem om sånt här förut (gällande andra läkemedel) så läste de bara ur Fass. Jag gör ett försök i alla fall.

• Anonym (champinjoner)
    Fjärilslarv skrev 2014-01-11 16:26:53 följande:
    ne det påverkar inte penis-i-linet, däremot så kan du få tillbaka svampen igen, så vänta tills kuren är klar.

Hur stavar du? Det gör inget om det kommer tillbaka.
  • Anonym (champinjoner)

Att ta två Fluconazol inom en vecka t.ex gör mig inte orolig. Att ha svamp och klåda gör mig däremot orolig och irriterad.

• Anonym (champinjoner)

Nej det är inte ovanligt. Men otroligt jobbigt! De gånger jag har ätit antibiotika så har jag alltid får svamp hur jag än försökt hindra det.

• Anonym (champinjoner)

Jag tar aldrig i förebyggande syfte, bara en engångsdos när det väl blivit svamp. Är 40+ så jag vill inte bli gravid

• Anonym (champinjoner)
    Anonym (candida) skrev 2014-01-11 17:05:42 följande:
    Jag är också 40+ men försöker bli gravid...;) Om man inte försöker bli det, behöver man inte alls vara lika orolig nogräknad. Sönt för er!

Okej Jag är både knipsad och i klimakteriet..
  • Anonym (champinjoner)
    Fjärilslarv skrev 2014-01-11 17:17:53 följande:
    oj jösses tagga ned. är fullt medveten om vad det heter jisses. varför jag skrev s? lite humor Varför du rättade? Vet ej. Om jag bryr mig vad du tycker? nej. vill jag ha fortsatt kontakt? Nej jag betackar mig fortsatt kontakt med dig.

Det är ju ett diskussionsforum..
  • Anonym (champinjoner)

Nu tog jag en Fluconazol i alla fall. Penicillinkuren avslutas imorgon kväll så det är ju inte lång tid kvar. Om jag måste fortsätta med penicillin sedan så får jag fråga vad som gäller. Står inte ut med obehaget! Tack för era svar i alla fall!

• Anonym (champinjoner)
    Fjärilslarv skrev 2014-01-11 19:00:32 följande:
    jo men jag och sömntabletten kommer inte så bra överens tyvärr.

Hur menar du nu? Att du uttrycker dig så för att du intagit sömntabletter nu?
  • Anonym (champinjoner)

Jasså..

Svar på tråden Kåvepenin + Fluconazol?