Inlägg från: kaffeamanda |Visa alla inlägg
  • kaffeamanda

Hur äter ni pulled pork?

Pulled pork tar runt 5 timmar att göra så det blir nog lite sent att göra idag. Det vanligaste är väl att äta det i bröd med grönsaker. Vi däremot brukar ha potatismos och broccoli som tillbehör.

• kaffeamanda
    Choppen skrev 2014-01-11 17:43:44 följande:

Men det är värt varje minut när det är färdigt! Ja, tycker jag i alla fall Solig
    Ja det är ju inte så att man behöver stå vid spisen i fem timmar, lättare maträtt att laga får man väl leta efter.
  • kaffeamanda
    kvinnan03 skrev 2014-03-26 07:32:43 följande:
    Vilken form av ugnsgryta brukar ni använda?

Jag blev sugen på att göra detta?

Eller kanske köpa från tulip färdig och värma i ugnen?
    Jag använder min emaljerade gjutjärnsgryta, men mamma använder en glasgryta och det blir samma resultat. En bekant använder folie över för hon har inget lock till grytan och det fungerar också
  • kaffeamanda
    kvinnan03 skrev 2014-03-26 08:09:58 följande:
    räcker det med en sådan här:

www.rusta.se/gjutjarnsgryta-p80101288.aspx

jag hittade inget när jag googlade som var billigt
    Det lär absolut fungera, jag köpte min på loppis för 50 kr och har använt den hur mycket som helst. Annars om du har en vanlig gratängform och lite folie så går det alldeles utmärk det med. Viktigt bara att inte använda gjutjärn som inte är emaljerad om man använder syra i maten för då förstör man emaljen och maten smakar apa.
  • kaffeamanda
    BigMami skrev 2014-03-26 07:49:55 följande:
    Haha! Jag skrev i en annan tråd där jag inte ens visste vad pulled pork var för något Jag skulle kolla i affären då det var extrapris men det var tomt på hyllan... Vet ännu inte hur det ser ut eller vad det är.. Haha! Men det låter i alla fall gott
    Finns hur många recept som helst om du googlar. Köpt pulled pork är inte alls lika gott som hemgjord.
  • kaffeamanda
    Anonym (humor) skrev 2014-03-26 10:54:51 följande:
    Själva poängen med gjutjärnsgrytor är just att maten blir mer järnrik... Så du har nog missuppfattat något.
    Googla på gjutjärn och syra så kanske du förstår. Jag har själv förstört en gjutjärnsgryta på det sättet, efter det var det bara att slänga den.
  • kaffeamanda
    kvinnan03 skrev 2014-03-26 10:03:44 följande:
    en knäpp fråga för nybörjare ska locket vara på då när köttet är i ugnen

ja skatta åt frågan men jag är så ny på detta:
    Ja, locket ska vara på
  • kaffeamanda
    kvinnan03 skrev 2014-03-26 15:29:46 följande:
    har du något gott recept?
    Använder inte recept, tar lite vad som faller i smaken just för dagen. Jag gillar inte när det är för rökig smak så ofta blir det inte så mycket "riktiga" pulled pork-smaksättning. Sist hade jag gul lök, vitlök, tomer, ingefära, senap, öl, lite rökt sidfläsk, salt och peppar. Många häller bara över en flaska barbequesås över kött och lök.
  • kaffeamanda
    Anonym (Lena) skrev 2014-03-29 17:07:03 följande:
    Får man slänga in en fråga här på sidan? :)

Jag undrar vilket som är godast, pulled pork eller pulled beef?
    Vilket föredrar ni, ni som testat båda..
    Jag gillar mer att göra en mustig köttgryta typ en chilli på högrev och pulled pork på karré, men det är ju en smaksak
  • kaffeamanda
    Moderator skrev 2014-04-01 13:57:21 följande:

Tråden är flyttad till Hus & Hem --> Matlagning, eftersom pulled pork rimligtvis inte är ett ämne som är så känsligt att det behöver ligga under Anonyma diskussioner.

Ha en fortsatt trevlig dag!

/Moderator

Ja nu har nog ts redan fått svar så det räcker. Annars kan det ju faktiskt vara så att ts vill vara anonym av olika anledningar, t ex att ts är kock. Då är det nog ganska pinsamt att fråga om pulled pork.
  • kaffeamanda
    OhlzohN skrev 2014-04-21 18:13:51 följande:
    Psssst det överstätts draget fläsk för att vara exakt ;) Jag köper färdig och det är inget som helst fel på den :) märket tulip är toppenbra, blanda porken med hickory bbq sås när Den är färdig i ugnen :) Tillbehör kan du ha vad som, pommes, gratäng, potatis, pitabröd, baguette, hamburgerbröd. Godast till är coleslaw och kanske rödlök. Sallad funkar fint till oxå. Finns oändligt mkt man kan ha till :) (Jobbar med färskvaror och får många frågor om just pulled pork å beef )
    Har inte tulip dansk gris?
Svar på tråden Hur äter ni pulled pork?