Ansiktskräm på Spädbarn ?
Hon är torr på kinderna. Kan jag använda en fet ansiktskräm på henne? Den är allergitestad, parfymfritt och fet. Jag använder den själv.
Hon är torr på kinderna. Kan jag använda en fet ansiktskräm på henne? Den är allergitestad, parfymfritt och fet. Jag använder den själv.
Om den inte innehåller några parabener, cancerframkallande- eller allergiframkallande ämnen så är det fritt fram :)
Weleda har en kräm som heter wind and weather cream. Den är bra just till torra kinder. Och helt utan jox i.
Men tänk på att inte sätta på kräm innan ni går ut i kylan. Min kompis fick frysskador i ansiktet efter hans mamma smorde in hans kinder på vintern när han var bebis.
Ammar du så är bröstmjölk det allra bästa på sånt.
Man kan ha smörj i ansiktet även när man går ut bara den inte innehåller vatten.
Jag har supertorr hy, så krämen jag använder innehåller en blandning av flera st krämer:
Eucerin Dry Skin Replenishing Night Cream 5% Urea
A-Derma Exomega Balm
Avène Trixéra Emollient Balm
CeraVe Skin Moisturizing Cream
Kallpressat Olivolja
Miniderm från apoteket rekommenderar jag. Det är en kräm för behandling av torr hud. Kan användas på hela kroppen. Den är super. Använder den på mina två barn. Mycket bättre än vanlig ansiktskräm.