• Anonym (ts)

Ansiktskräm på Spädbarn ?

Hon är torr på kinderna. Kan jag använda en fet ansiktskräm på henne? Den är allergitestad, parfymfritt och fet. Jag använder den själv. 

• Svar på tråden Ansiktskräm på Spädbarn ?
  • Anonym (524)

Om den inte innehåller några parabener, cancerframkallande- eller allergiframkallande ämnen så är det fritt fram :)

• zeppelinmamma

Weleda har en kräm som heter wind and weather cream. Den är bra just till torra kinder. Och helt utan jox i.

• Jill 79

Men tänk på att inte sätta på kräm innan ni går ut i kylan. Min kompis fick frysskador i ansiktet efter hans mamma smorde in hans kinder på vintern när han var bebis.

• Anonym (M)

Ammar du så är bröstmjölk det allra bästa på sånt.

• tilj75

Man kan ha smörj i ansiktet även när man går ut bara den inte innehåller vatten.

• Anonym (ts)

Jag har supertorr hy, så krämen jag använder innehåller en blandning av flera st krämer:

Eucerin Dry Skin Replenishing Night Cream 5% Urea
    A-Derma Exomega Balm
    Avène Trixéra Emollient Balm
    CeraVe Skin Moisturizing Cream
    Kallpressat Olivolja

• Anonym (olja)
    Anonym (ts) skrev 2014-01-11 19:28:11 följande:
    Jag har supertorr hy, så krämen jag använder innehåller en blandning av flera st krämer:

Eucerin Dry Skin Replenishing Night Cream 5% Urea
    A-Derma Exomega Balm
    Avène Trixéra Emollient Balm
    CeraVe Skin Moisturizing Cream
    Kallpressat Olivolja
    Smörj in henne med olivolja innan hon ska sova. Torra kinder hade min bebis också, pga mjölkproteinallergi visade det sig.
  • sasso78

Miniderm från apoteket rekommenderar jag. Det är en kräm för behandling av torr hud. Kan användas på hela kroppen. Den är super. Använder den på mina två barn. Mycket bättre än vanlig ansiktskräm.

• Anonym (ts)
    sasso78 skrev 2014-01-11 19:34:16 följande:
    Miniderm från apoteket rekommenderar jag. Det är en kräm för behandling av torr hud. Kan användas på hela kroppen. Den är super. Använder den på mina två barn. Mycket bättre än vanlig ansiktskräm.
    den innehåller parafin, kan inte vara så bra för ansiktet?
  • Rocket Mania
    Anonym (ts) skrev 2014-01-11 18:01:18 följande:
    Hon är torr på kinderna. Kan jag använda en fet ansiktskräm på henne? Den är allergitestad, parfymfritt och fet. Jag använder den själv. 
    zeppelinmamma skrev 2014-01-11 18:05:02 följande:
    Weleda har en kräm som heter wind and weather cream. Den är bra just till torra kinder. Och helt utan jox i.
    Vi älskar också Weledas väder- och vindsalva!

http://www.vitapost.se/sv/artiklar/weleda-calendula-vind-och-vaderskydd-30-ml.html

Luktar gott också! 
Svar på tråden Ansiktskräm på Spädbarn ?