• Retro

Vilken bostad skulle du välja?

Vilken av följande två bostäder skulle du vara mest intresserad av? Varför?
    Bonus fråga: Hur många barn har du?

Observera att omröstningen ligger i kategorin "flerbarnsförälder", vilket innebär att jag förväntar mig att ni som svarar har minst 2 hemmaboende barn (biologiska eller ej).
    ★ ☆ ✰ Alex, Sam, Charlie, Juliet, Alfred, Harry ✰ ☆ ★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-11 21:52
    Rösta enligt att bostäderna kostar lika mycket och att sovrummen EJ går att bygga om!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken bostad skulle du välja?
  • Whitetrash86

Eftersom jag just nu bara har 2 barn, så skulle jag ta nr 1. Men det är mest för att jag inte tycker om att ha en massa extra rum. Kanske även om man kunde bygga upp nya rum om man har fler barn.

Skulle jag däremot ha fler barn och om man inte kan bygga på nr 1, så skulle jag ta nr 2 pga antalet rum.

• Labolina

Alltså, hade jag 2 barn hade jag röstat för alt 2 och vid 3 el fler barn för alt 2. Då ponerar jag att man inte kan göra om 4an till en 5a pga div omständigheter.

• Hannajo

Jag har två barn och tre vuxna bonusbarn som sover här lite då och då. Vi har i dagsläget 5½ rum och vill inte ha färre rum. Skulle däremot gärna ha större rum, men vill inte flytta!

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Labolina
    Labolina skrev 2014-01-11 19:58:05 följande:
    Alltså, hade jag 2 barn hade jag röstat för alt 2 och vid 3 el fler barn för alt 2. Då ponerar jag att man inte kan göra om 4an till en 5a pga div omständigheter.

Oj vad rörigt och fel jag skrev.... Menar att om jag hade 2 barn hade jag valt alt 1.
  • En blå giraff

Jag röstade alt 2. Har två barn och tycker det är med varsitt rum och dessutom möjlighet till ett datarum/gästrum.

• Papito

Har två barn och valde ettan men hade inte tackat nej till tvåan heller...förutsatt att den inte är betydligt dyrare.

• modsey

röstade på det större men med förre sovrum OM det går att bygga om något rum till två sovrum

• MinnaQ

Hade valt lägenheten med fler rum. Då kan sovrummen va just bara sovrum och ett rum kan va lekrum och om något barn är större kan ett rum va datarum med lite läxro.

• Minniemousemommy
    Retro skrev 2014-01-11 19:50:53 följande:
    Vilken av följande två bostäder skulle du vara mest intresserad av? Varför?
    Bonus fråga: Hur många barn har du?

Observera att omröstningen ligger i kategorin "flerbarnsförälder", vilket innebär att jag förväntar mig att ni som svarar har minst 2 hemmaboende barn (biologiska eller ej).

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-11 21:52
    Rösta enligt att bostäderna kostar lika mycket och att sovrummen EJ går att bygga om!
    4 rum är perfekt. Ett vardagrum, ett barnsovrum, ett vuxensovrum och ett lekrum. Perfekt. Och om rummen dessutom är rätt stora är det bara ett plus!
  • Mercurialis

Jag har två barn och jag hade valt 4 r.o.k. (150 kvm). Ett rum till hade varit önskvärt, så att det skulle vara möjligt att ha ett arbetsrum också men med tanke på hur stor ytan är, så borde det gå att få till en arbetshörna på något sätt.

6 r.o.k. på 110 kvm låter inte särskilt lockande, när jag inte kan se hur planlösningen ser ut. Rummen måste vara väldigt små men med rätt planlösning så kan det kanske funka.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Vilken bostad skulle du välja?