Inlägg från: nemo1 |Visa alla inlägg
  • nemo1

Går det att göra något åt matfixerad katt?

Vad ger ni för torrfoder nu och förr? Ge enbart blötmat eftersom det endast innehåller animaliskt protein och vatten, precis som deras naturliga bytesdjur. Tänk på att inte alla blötmatssorter är helfoder och vissa innehåller både spannmål och socker vilket en katt går upp i vikt på. Mjau tex är en av de bästa blötmatssorterna, svensktillverkat och inga konstigheter.
     Nästan alla torrfoder innehåller massor med spannmål och det är det som katterna tjocka.

• nemo1

Ja blötmat är bra mycket bättre än alla torrfoder. Jag fick inget svar på vad de fick för torrfoder förr och nu? Gå tex in på kattstatus.se så kan du läsa om bla foder.
    Många tror fortfarande att blötmat är skit och ska ges endast som "lördagsgodis" då det borde vara tvärtom, torrfoder som lördagsgodis.

• nemo1

Jag förstår om de behöver gå ner i vikt om de fått ett av de sämsta fodren på marknaden, Friskis. Friskis innehåller nästan bara spannmål = kolhydrater = socker = fetma diabetes mm.
    Att banta en katt på ett veterinärfoder har jag aldrig hört någon lyckas med. Tyvärr innehåller dessa foder även de spannmål. Åter igen, blötmat är det ni ska köra med för att få ner katterna i vikt. Blötmat innehåller bara animaliskt protein och vatten, precis som bytesdjuren. Mjau i tetra är en av de bästa blötmatssorterna på marknaden.

Svar på tråden Går det att göra något åt matfixerad katt?