Inlägg från: Arbetsvegan |Visa alla inlägg
  • Arbetsvegan

Går det att göra något åt matfixerad katt?

nemo1 skrev 2014-02-24 22:18:19 följande:
    Ja blötmat är bra mycket bättre än alla torrfoder. Jag fick inget svar på vad de fick för torrfoder förr och nu? Gå tex in på kattstatus.se så kan du läsa om bla foder.
    Många tror fortfarande att blötmat är skit och ska ges endast som "lördagsgodis" då det borde vara tvärtom, torrfoder som lördagsgodis.

Jag fattar faktiskt inte det här med torrfodret och rekommendationerna en del ger.

Både människor och husdjur bör att äta så naturligt som möjligt. Människan ska helst undvika processad mat tex. Därför undrar jag hur en del kan ha fått för sig att det kryllar av kulformade torra råttor ute i naturen som katten jagar. Ja annars borde inte torrfodret vara det bästa!

Vad är det för sorts råttor och möss jag tydligen helt missat? Upplys mig någon!
    Jag vill se en bild på en livs levande bollformat torråtta!

• Arbetsvegan
    HannaS86 skrev 2014-02-24 23:25:10 följande:
    Våra katter hade faktiskt lyckats fånga och döda en mus men trots att de inte var mer än ett halvår när de gjorde det var de ändå redan för kräsna för att äta den ;)

Kräsenhet tror jag inte på utan att katter är extrema vanedjur Är de uppfödda med torrfoder så tror de att det är så det ska vara. Eller möjligen att de inte fattade vad det hela handlade om.

Svar på tråden Går det att göra något åt matfixerad katt?