• Caroline 148

Hur gör jag?

Hej
    Om du vill ha `något`att säga till om när det gäller ert barn så ska du absolut inte gå med på enskild vårdnad....
    Även om ni är vänner nu så kan allt inträffa och då måste du dra igång nått mycket större kanske för att få träffa ditt barn.
    Många mammor glömmer lätt att pappan också har rättigheter till barnet .
    Lycka till

• Caroline 148

Klart

Anonym (rek) skrev 2014-01-13 22:12:49 följande:
    Pappan har ingen rättighet till barnet, det är barnet som har rätt till båda sina föräldrar.

I detta läge får nog TS fundera på om han vill stämma mamman om hon säger nej och därmed riskera samarbetet de har nu = umgänget kan halta betydligt = hans anknytning blir inget vidare, eller om han kan tänka sig att ta upp umgängesfrågan senare.
    OM mamman får för sig att flytta kan TS istället yrka på ett interimistiskt beslut om boendet och då tror jag att mamman inte kan flytta eller iaf ta med sig barnet förrän det är utrett och klart.
    Här kan jag tyvärr inte hålla med dig.....klart att barnet har rätt till båda sina föräldrar  där håller jag helt och hållet med MEN pappan har också rätt till sitt barn enligt mig.

Tycker att många mammor ( ja jag e mamma) anser sig ha alla rättigheter till barnet.
    Har hört kompisar neka sina män att vara pappalediga så länge som de velat pga av att de vill vara hemma mer och även en del som övertalat pappan att ge enskild vårdnad o lovat guld o gröna skogar tills han ställer lite krav och vill vara delaktiga då gäller inte tidigare överenskommelser ...... 
    Nä vill man ha en bra relation  med sitt barn så ska det vara på bådas villkor.....
Svar på tråden Hur gör jag?