Inlägg från: TelmaGudbjorns |Visa alla inlägg
  • TelmaGudbjorns

Orkar snart inte mer!

Har du börjat med smakportioner? Vad jag har hört så kan det hjälpa att bebis får i sig mera näring. Fast det är ju alltid bäst att rådfråga med BVC, även om dom ger lite konstiga svar ibland. Alla bebisar är sååå olika :)

• TelmaGudbjorns
    bellabellan skrev 2014-01-12 14:59:33 följande:
    Ja sedan en månad tillbaka, men det var inte länge sedan jag slutade med att amma dagtid (gör det fortfarande ibland nu när han är så himla dåligt) så jag vill verkligen att flaskan ska fungera problemfritt, därför tänkte jag avvakta lite med smakportionerna lite så att han är hungrig och vill ta flaskan och lära sig det till 100%. Kanske är det helt fel, men han måste ju få i sig ersättning än så länge så får man väl testa välling sen när han är gammal nog för det.
    Kan du inte pumpa och ge bröstmjölk i flaska ist? Jag har en medela maxi swing och den funkar jätte bra! Använder den dock inte så mkt, för när jag ger i flaska så krånglar sonen vid bröstet. Men det är ett tips iaf :) Min son är strax innan 4 månader och den enda som funkar här är bröstet. Flaskan funkar också med bara med bröstmjölk i, han vägrar ersättning. Och då är det bara flaska i nöödfall.
  • TelmaGudbjorns

Oki, jag fick ut max 10 med handpump, 20 ml om jag mjölkade mig, 70-130 ml efter amning med medela maxi :P ibland bara 30-40 dock, beror på hur mkt han dricker innan. Men annars så vet jag inte hur du bör göra. Men det finns nog en massa olika råd att få :)

• TelmaGudbjorns
    TelmaGudbjorns skrev 2014-01-12 18:09:17 följande:

Oki, jag fick ut max 10 med handpump, 20 ml om jag mjölkade mig, 70-130 ml efter amning med medela maxi :P ibland bara 30-40 dock, beror på hur mkt han dricker innan. Men annars så vet jag inte hur du bör göra. Men det finns nog en massa olika råd att få :)

Ps, den pumpen hjälper till att öka mjölkproduktionen med :) För vissa då asså. För mig, men kan inte svara för alla :/
Svar på tråden Orkar snart inte mer!