• benedikten

Tycker du Freja är ett fint namn?

Har en dotter som heter Molly och funderar på namnet Freja till andra dottern. Vad tycker ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du Freja är ett fint namn?
  • Asiela

Freja har jag och min sambo bestämt att vårt barn ska i framtiden - om vi får någon tös vill säga. :)

• lykantrophona
    Mli 014 skrev 2014-01-12 16:06:16 följande:
    Min helt personliga värdering: vackert namn
    men jag skulle aldrig namnge mitt barn efter en gud(inna).
    Lika lite som man kanske har lust att namnge sitt barn "Jesus".
    Men det är bara min personliga värdering och du borde välja vad du känner för :) <3
    Ungefär samma åsikt. Freja är ett vackert namn, men jag skulle själv inte namnge ett barn med samma namn som en gud eller gudinna. Känns lite skrytsamt, dessutom skulle det nog förvirra ungen tror jag, i och med att jag är hedning och därmed blotar till bl a Freja.

När jag var liten kände jag två systrar som hette Tora och Freja. Jag brukade inte umgås så mycket med dem, men de verkade trevliga.
  • Mli 014

[quote=72226531][quote-nick]lykantrophona skrev 2014-01-13 21:38:14 följande:[/quote-nick][/quote]

Det är lite det jag tänker på också :)

Men man namnger ju sitt barn till något man tycker är vackert och det är ju högst individuellt.

• VSG

Jag gillar inte namnet Freja i sig. Men det passade jättefint till Molly!

• benedikten

Tack alla:) Det lutar åt Freja ändå. Om inte någon kommer med ett bättre namn som passar ihop med Molly?

Svar på tråden Tycker du Freja är ett fint namn?