• iphone samsung

Sluta ta era ban till akuten för minsta lilla

Min bror har en njut sjukdom som är farlig och han tar tabletter dagligen och den sjukdomen gör att han njurar slutar fungera och kroppen blir svag och det är livsfarligt om han får ett återfall och förra veckan trodde vi han fått det för han har börjat svullna upp så vi åkte till akuten förmdoktorer har sagt att vi minsta lilla misstänker att han blivit svullen runt huvudet så skulle vi åka in. Som alla vet så är akuten det snabbaste på sjukhus där man i princip ska få åka in och nästan direkt få vård/hjälp men Nänä bara för att föräldrar med barn som kanske ramlat och fått ett skrapsår blåmärke eller nåt sånt där så åker dom in direkt till akuten och gör det svårare för barn som har nått allvarligt att få hjälp snabbt och enligt recpionisten så var väntetiden 7 timmar.... SJU JÄVLA TIMMAR FÖR ATT MASSA JÄVLA IDIOTER TILL FÖRÄLDRAR SATT DÄR MED BARN SOM RAMLAT FRÅN EN JÄVLA KLÄTTERSTÄLLNING OCH FÅTT ETT BLÅMÄRKE ELLER NÅT!!!! Jag frågade en förälder som hade en dotter vad som hänt henne och hon visade hennes arm och jo där var det ett skrapsår, jag har fått värre sår när jag grillat!!!! Så tack era jävlar för att min bror som kunde med 40% ha fått återfall och då fått legat inne i månader!!!!

• Svar på tråden Sluta ta era ban till akuten för minsta lilla
  • iphone samsung

Glömde skriva att han hade fått ett återfall men vi var inne i god tid dagen efter så han gick sprutor och allt e bättre nu men tänk på vad som kunde ha hänt

• finskaflikkan

Till att börja med, så lugna ner dig. Din text är dessutom osammanhängande.
    För de första kan du inte veta exakt varför alla föräldrar va där med sina barn?!
    Kan va ensamstående sådana som är illa tvungna att ta med barnet efts ingen annan kan ta barnet?
    Kan va misstänkt hjärnskakning på barnet om den ramlat ner från en klätterställning.

Sen självklart att de finns föräldrar som åker in för minsta sak men såna har då inte jag mött på spec ofta.
    Man (iaf jag) åker in om de är befogat.

• Vanilla ice queen

Om de ansett att läget var mer akut med din bror hade han fått gå före de andra. Men jag kan hålla med dig, det finns folk som åker in helt i onödan för minsta lilla. Men sen är det ju så att många skador/sjukdomar inte alltid syns med blotta ögat...

• Bobbo3

Här har vi 2 olika akuter. Barn akuten och akuten. Och man räknas som barn till man är 16.

• Slagathor
    Vanilla ice queen skrev 2014-01-12 16:01:17 följande:
    Om de ansett att läget var mer akut med din bror hade han fått gå före de andra. Men jag kan hålla med dig, det finns folk som åker in helt i onödan för minsta lilla. Men sen är det ju så att många skador/sjukdomar inte alltid syns med blotta ögat...

Bobbo3 skrev 2014-01-12 16:04:21 följande:
    Här har vi 2 olika akuter. Barn akuten och akuten. Och man räknas som barn till man är 16.

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • Queenie70

Fast på akuten är det ju inget nummerlappssysyem sim gäller utan folk fåt komma in efter allvarlighetsgrad så uppenbarligen fanns det andra som hafe akutare ärenden än din bror. Och hur kan du veta att de som var där, var dör pga ett blåmärke?

• gladtjeej

På våran akut får man ta en nummerlapp och vänta. Sen får man träffa en sköterska som avgör hur "allvarligt" tillståndet är.

• puss

Jag håller med dig. Massor av folk åker till akuten helt i onödan.

• Catlady2013

Ja herregud, JA!!!! Jag har inte ens börjat!!!!

• Qaroline

Akuten snabb? Bara jag som inte tycker att det någonsin går snabbt på akuten?

När jag låg på sjukhuset en gång och väntade på läkaren så tog jag min droppställning och gick en sväng, i väntrummet satt massa och väntade på sin tur och i personalrummet satt ca 10 doktorer och fikade, det kan störa ihjäl mig, det var ingen läkare i korridorerna alls -.- Dom gör säkert så gott dom kan, men hade dom slutat sega så mycket hela tiden så hade dom hunnit hjälpa betydligt fler och snabbare.

Svar på tråden Sluta ta era ban till akuten för minsta lilla