• januari33

Min kille tog betalt från mig på HANS CAFÉ !!!!!

Det var inte snålt gjort av honom att inte bjuda på fika.
    Handlar om att när han sen ska redovisa kassan fattas det pengar som han förmodligen måste ta ur egen ficka.

• januari33
    Singoallaa skrev 2014-01-12 23:27:15 följande:

Så fungerar det inte. Du köper in från grossister, mat slängs som inte köps upp och som inte längre är purfärsk.
    Så är det säkert!
    Tycker ändå det var bra av honom att skilja på arbete och privatliv.
  • januari33

Kan tänka mig att det är så att han vill hålla isär arbete och privatliv.
    Han kan mycket väl på sin lediga tid vara generös genom att bjuda på fika,middagar,biobesök osv

• januari33
    oltrix skrev 2014-01-13 00:13:12 följande:
    Hålla isär arbete och privatliv???

Vad är det för trams? Svensk ankdamm? I-landsproblem?

Apsnålt av honom tycker jag! Helt oacceptabelt att ta betalt såvida han inte hade en god anledning för det, pågående revision eller blickarna på sig från skatteverket eller liknande, då kan jag förstå det. Men i så fall borde TS vetat det och haft den goda smaken att hålla sig därifrån just då.

Sen kan det finnas någon annan god anledning bakom, typ att en anställd blivit påkommen att ha bjudit på kompisar eller så och att han då måste leda genom exempel... Men i så fall borde en ursäkt med förklaring vara på sin plats.
    Det kan vara så att dem har som policy att inte bjuda sina anhöriga på gratis fika.
    Kan vara så att han ville föregå med gott exempel mot sina anställda.
    Dock hade en förklaring ifrån honom varit bra.
  • januari33
    oltrix skrev 2014-01-13 00:26:58 följande:
    Jo men TS pratar om att flytta ihop och skaffa barn, en sådan policy borde hon väl rimligtvis ha koll på, eller?

Men som du säger, en förklaring hade nog gjort att hon inte behövt vända sig till expertisen på FL. Flört
    Jag har ingen aning om hur deras kommunikation ser ut.
    Det var bara en tanke som slog mig.

Den ända som kan ju henne ett säkert svar är ju han.
  • januari33

TS:
    Hur har det gått för dig?

• januari33
    Anonym (Me) skrev 2014-01-13 23:03:55 följande:
    Varför ska hon behandlas annorlunda bara för att hon är hans flickvän? Inget är gratis.  Klart att kunderna skulle tyckt de va konstigt om hon kom dit å sen inte betala för sig. Hade vart annorlunda om hon kommit för ett för utbestämt möte å fika bakom disken bakom en annan dörr då självklart tycker ja att han skulle  ge henne gratis men inte när hon sitter inne i cafét. Fattar väl vem som helst att inget e gratis.
Svar på tråden Min kille tog betalt från mig på HANS CAFÉ !!!!!