foundation för känslig hud ??
hej
vilken Foundation & puder märken rekommenderar ni om man har känslig hud ??
hej
vilken Foundation & puder märken rekommenderar ni om man har känslig hud ??
är mineral smink bra ??
Apotekets egna märke & Lush funkar bra för mig.
ok, jag kollade på IDUN på apoteket... har lush smink ? hmm...
annars är ÅHLENS bra på rådgivnig
excuviance använder jag, dyr men bra! ibland byter jag till något billigare märke, men får då utslag av foundation.
Ok vad kostar den då ? Ca ?
Jag skulle testa Bare Minerals (finns på bl.a. Kicks) och satsa på bra rengöring och fuktighetscreme.
Ok tack för tips
Frågan är vad du är känslig mot? Jag har väldigt känslig hy och har generellt sett lättare att tåla mineralfoundation än vanlig flytande foundation. Dock är jag (och många med mig) känslig mot ett ämne som heter bismuth som finns i många mineralfoundations för att ge lyster. När jag använder en produkt med det här ämnet i så börjar det klia och sticka i huden inom en timme. Så ett tips kan vara att undvika produkter med det ämnet. Mina favoriter när det gäller mineralfoundation är Jane Irendale eller ID Bare Minerals (dock varianten Matte som till skillnad från den vanliga varianten inte innehåller bismuth). Har även provat Idun och den fungerar bra ur ett känslighetsperspektiv för mig, däremot har jag inte hittat rätt nyans där.
Oavsett vilken foundation du funderar på skulle jag se till att få prova den innan. Gå till Åhléns, Kicks eller Apoteket och be att få bli provsminkad med den foundation som du är intresserad av. Även om en dag med produkten inte behöver visa om du kommer reagera på den i framtiden eller ej, så ger det i alla fall en fingervisning.
Lycka till!