• Anonym (orolig(gravid))

finns det gratis grav test?

halloj på er undara nån här inne som vet om det finns gratis grav test? typ såna man kan få hem skickade då jag inte får pengar förrens nästa vecka;/  min mens är verkigen inte regelbunden har aldrig varit men nu har jag en massa sympton men det kan jag ha nån gång när jag ska ha mens åxå är 3 veckor över tiden...

• Svar på tråden finns det gratis grav test?
  • MammaMia93

Jag vet inte om det finns tester att beställa hem, men du kan testa gratis hos bm, vc tror jag och ungdomsmottagningen om du är yngre än 21.

Elliot 30 December 2011 <3
  • Anonym (Kompis (Kille))

Jag vet inte, men det borde det väl göra.

Men jag tycker nog att du kanske kan låna en hundring eller så av en kompis och gå och köpa dig ett test.

Går ju snabbare än att du ska vänta på leverans o sådana saker.

Peace!

• Ella S

Gå till ungdomsmottagningen, eller barnmorskemottagningen om du är för gammal för ungdomsmottagningen. Där är det gratis.

Jag är 30 hehe ja jag får väl låna pengar av någon men trodde man kunde hitta nåt man kanske kunde betala på faktura sen

• Anonym (oh my God)

Ts, nu menar jag inget illa utan detta är en seriös fråga. Om det visar sig att du är gravid, kommer du då att göra abort eftersom du saknar förutsättningar att ta hand om ett barn, när du inte ens har råd att köpa ett gravtest? Eller hur planerar du att kunna försörja barnet i minst 18 år framåt?

• Anonym (Olik)
    Anonym (orolig(gravid)) skrev 2014-01-13 10:48:36 följande:

Jag är 30 hehe ja jag får väl låna pengar av någon men trodde man kunde hitta nåt man kanske kunde betala på faktura sen

Bäst på test kan du ju beställa och betala via sms men deras stickor är inte jätte pålitliga i mina ögon iaf ,fast om du är 3v sen så lär det ju ge rätt resultat.
  • Anonym (Olik)
    Anonym (oh my God) skrev 2014-01-13 10:50:28 följande:

Ts, nu menar jag inget illa utan detta är en seriös fråga. Om det visar sig att du är gravid, kommer du då att göra abort eftersom du saknar förutsättningar att ta hand om ett barn, när du inte ens har råd att köpa ett gravtest? Eller hur planerar du att kunna försörja barnet i minst 18 år framåt?

Kanske TS planerar om sin ekonomi/hobbies/uteliv osv om ta nu skulle vara gravid?!Vem är du att döma utifrån ett enda inlägg?
  • Ella S

Om du handlar mot faktura är det väl inte gratis. Men om du kan tänka dig att krita ett gravtest är det väl bara att beställa hem. Alla webbutiker har väl faktura som betalningsalternativ?

Jag får. Pengar nästa vecka men hadde tyvärr inte pengar på mig nu jag har både mat å tryggt hem så jag överlever haha

Tack för era svar jag har 2 barn redan så detta är inte planerat då jag har lätt för bli gravid men svårt att behålla barnet då jag. Fått många mf å barnet varit dötti magen

• Anonym (oh my God)
    Anonym (Olik) skrev 2014-01-13 10:52:06 följande:
    Kanske TS planerar om sin ekonomi/hobbies/uteliv osv om ta nu skulle vara gravid?!Vem är du att döma utifrån ett enda inlägg?
    Var dömde jag? Som jag skrev så var det en ärligt menad fundering.

• Anonym (Olik)
    Anonym (oh my God) skrev 2014-01-13 10:57:09 följande:
    Var dömde jag? Som jag skrev så var det en ärligt menad fundering. smile1.gif
    Du tog för givet att TS inte har förutsättningar att försörja ett barn?!Det kallar iaf jag att döma!

Tack olik:)

• Philippa

Hos barnmorska kan du ta gratis test, iallafall i vår kommun.

• Anonym (oh my God)
    Anonym (Olik) skrev 2014-01-13 10:58:57 följande:
    Du tog för givet att TS inte har förutsättningar att försörja ett barn?!Det kallar iaf jag att döma!
    Jag skrev att om Ts inte ens har råd att köpa ett gravtest idag så har hon inte (ENLIGT MIG) ekonomiska förutsättningar för att försörja ett barn. Och det visar sig stämma för Ts har barn sen innan, men inte pengar till ett gravtest ändå. Nog kan Ts situation förändras de kommande 9 månaderna men jag har svårt att tro att det blir så mycket bättre ekonomiskt med ännu ett barn. Det är inte att döma, utan att ha en egen åsikt.
  • Anonym (Olik)
    Anonym (oh my God) skrev 2014-01-13 11:22:10 följande:
    Jag skrev att om Ts inte ens har råd att köpa ett gravtest idag så har hon inte (ENLIGT MIG) ekonomiska förutsättningar för att försörja ett barn. Och det visar sig stämma för Ts har barn sen innan, men inte pengar till ett gravtest ändå. Nog kan Ts situation förändras de kommande 9 månaderna men jag har svårt att tro att det blir så mycket bättre ekonomiskt med ännu ett barn. Det är inte att döma, utan att ha en egen åsikt.
    Aha så om TS blivit rånad ,fått kontot skimmat ,blivit blåst av nån i mellandagarna eller kanske helt enkelt bara tappat sitt kort och inte kan ta sig till banken för att göra uttag då???

Aja finns skitar som dig överallt ,dömer du folk efter deras utseende och klädstil med tro?

Vart inte gravid eller jag fick mf

Svar på tråden finns det gratis grav test?