• Anonym (hm)

Är det så dåligt att äta gröt+äggmacka till kvällen någon dag istället för varm mat?

Är det verkligen så illa att äta ex havregrynsgröt med mjölk och smörgås med stekt eller kokt ägg någon gång då och då till kvällen istället för varm mat?

Är vi dom enda som inte alltid lagar mat två ggr om dagen?

• Svar på tråden Är det så dåligt att äta gröt+äggmacka till kvällen någon dag istället för varm mat?
  • Petite Chérie

Inte för en vuxen, men jag tycker ändå att barn ska få ordentlig mat.

Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
  • Knota

Nej, det är inget fel med det. Maten behöver inte vara varm heller för den delen.

• Nyfikna72

Nä gröt och macka är mat det också och säkert mycket bättre än annat man kan få för sig att stoppa i sig om man inte vill laga nån speciell mat

• Anonym (hm)
    Petite Chérie skrev 2014-01-13 14:04:26 följande:

Så hur är korv och pasta bättre än ägg+gröt egentligen? Näringsmässigt känns det nästan som ägg+gröt är nyttigare än lite korv och pasta?

Som många kör med på kvällarna.

De får ju i sig protein, näringsämnen och fibrer.

• Anonym (:))

Vi äter också det ibland ska jag säga. Vi tycker det är lite mysigt, speciellt barnen. Vi brukar tända ljus och ha en mysig "fikastund" på aftonen/kvällen. Jag kan inte tänka mig att det är sämre än tex snabbmakaroner och falukorv eller ugnspannkaka.

• Pipal

I ägg finns alla vitaminer man behöver utom c-vitamin. Lite rårörda lingon på gröten fixar biffen!

• Anonym (hm)
    Nyfikna72 skrev 2014-01-13 14:05:33 följande:
    Nä gröt och macka är mat det också och säkert mycket bättre än annat man kan få för sig att stoppa i sig om man inte vill laga nån speciell mat
    Ja så tänker jag också. Inte för vi alltid äter så här men vissa kvällar blir det så.
  • Anonym (IQ)
    Petite Chérie skrev 2014-01-13 14:04:26 följande:
    Vad är "ordentlig mat"? Läser man i mattrådar här på Fl så ser man att föräldrar serverar en massa skitmat till sina barn. Då är havregrynsgröt och äggmacka många gånger bättre än falukorvsstroganoff med grädde och snabbmakaroner..
  • Anonym (hm)
    Pipal skrev 2014-01-13 14:07:06 följande:
    I ägg finns alla vitaminer man behöver utom c-vitamin. Lite rårörda lingon på gröten fixar biffen!
    Precis, det har jag också hört och c-vitamin får de i sig genom frukt och grönsaker vid lunch.
  • Anonym (Nä)

Nä, absolut inte, det gör vi ganska ofta, två vuxna och tå barn i skolåldern. De kvällar ungarna har fotbollsträning får de ofta en banan och mjölk innan och macka med ägg och makrill efteråt. Vi hinner liksom inte annat.

Svar på tråden Är det så dåligt att äta gröt+äggmacka till kvällen någon dag istället för varm mat?