Båda studerar och gravid
Jag och min sambo hamnade i samma situation för någon månad sedan, fick i november reda på att jag vad gravid (v. 8). Vi båda pluggar (5-årig utbildning) och är inne på sista året nu. Tyvärr slutade det hela med abort (v. 9+4) då vi kände att det blev hela blev förknippat med så mycket ångest över hur allting skulle lösa sig. Även jag startade en tråd här på familjeliv för att få tips, och de flesta sa då att jag skulle behålla och att jag skulle ångra mig annars. Men ändå blev beslutet det motsatta.. men allting blev så fel. Har aldrig ångrat något så mycket i hela mitt liv. Ibland känns det som om jag ska få panik, alla tankar på hur jobbigt det hela var. Det har varit oändligt många tårar (både för min sambo och för mig). Tycker verkligen att det låter som om du vill ha barnet. Och om det är så du känner, så tror jag att det är rätt beslut även om ni fortfarande pluggar. Det materiella, det löser sig alltid. Du verkar undra om du är redo, jag trodde inte att jag var redo förrän efteråt. Det är klart man är redo när man närmar sig 30 år. Jag förstår att allting är skrämmande. Men försök att tänka igenom det ordentligt, helt ärligt så tror jag att din pojkvän skulle ändra sig om du skulle bestämma dig för att behålla.
Jag kanske inte låter helt saklig, men jag vill bara inte att någon ska behöva känna som jag gjort. Om jag fick bestämma en gång till så hade jag istället suttit här och längtat efter ett litet barn. Även om min sambo inte sagt det uttryckligen så vet jag att han känner precis samma sak.