Spa själv med bebis? Eller annan semester. Går det??
Hej!
Jag har en månad kvar på min föräldraledighet och känner att jag vill utnyttja tiden till något mer än att sitta hemma innan ekorrhjulet drar igång igen. Ingen annan har dock tid att följa med, så det är jag och bebis.
Har kikat på sista minuten, men känns lite jobbigt med all logistik, och sen blir man ju väldigt bunden med bebis, kommer ju inte ens kunna ta en simtur i poolen, så frågan är om det är värt det. Jag funderar på om det finns något bra alternativ i Sverige.
Några dagar på skönt hotell med mat och spa skulle vara perfekt. Jag vet att det finns mamma-bebis spa i andra länder. Har även kollat lite länkar för Sverige, men det enda jag hittar är span där bebis får följa med några timmar (inte ett alternativ om man reser) eller äventyrsbad för barnfamiljer. En bebis behöver ju inte underhållas, men måste få följa med in och bo över, vara med i poolen, och allra helst kunna vara med på en filt bredvid om man tar en massage. Jag hittade lite på google om sånt i Sverige, till och med att det skulle vara någon typ av trend, men när jag kollade websidorna så fanna där inget :(.
Finns det möjligtvis någon som har erfarenhet av detta och kan ge lite tips? Det måste väl finnas fler i liknande sits? Resa utomlands med flyg skulle ju också funka om det är till ett bra ställe där det funkar just med bebis.