• Slirig

Rädd att min mamma blir lurad.. eller?

Hej TS, jag har i ett par andra fall hjälpt till och letat fram bedragare som har utgångspunkt (eller som de säger iallafall) i utlandet och oftast få fram var de faktiskt bor och vad de sysslar med. Om du vill skulle jag kunna sätta mig en stund och söka igenom den info du har i dagsläget och återkomma med vad jag fått fram. Jag lovar att inte delge informationen till någon annan än dig.

Inboxa om du vill och vågar så din mamma kan få upp ögonen för vad det är för person. För mig är det solklart att han är en lurendrejare genom det du skrivit.

Jag har själv varit utsatt för en internetbedragare som förstörde mångas liv.

• Slirig
    Anonym (hjälp!) skrev 2014-01-14 10:05:17 följande:
    Min bror skulle skriva ut sidorna, hittade en engelsk sida där de varnade för scammers och hans foto fanns med och mamma sa att men han har ju skickat flera, ja sa jag det är ett tiotal här.

Mannen bakom fotona är en modell och jag hittade även till agenturens sida och där fanns också bilderna och fler, med mannen på fotonas riktiga namn. 

Hittade även andra brev bedragaren skrivit till kvinnor, och de liknar den min mamma återberättat för mig. 

Ja hon är tyvärr lurad. Och det förstod jag redan från första början. Men nu, nu vet jag, svart på vitt så att säga. Hon själv la bara på luren och trodde mig inte. 

Min bror som bor närmare ska åka dit senare, han var på jobbet nu när jag  ringde. Själv bor jag 30 mil bort.. 

så Slirig, tack men jag har hittat nog för att bekräfta att allt är fejk..

Ja du har hittat allt som du behöver ser det ut som, bered dig på att hon kommer vara extremt sviken och sårad. Den processen för att komma över en sån här sak tar tid och hon kommer må sjukt dåligt.

Lycka till och eloge till dig för att du bryr dig om din mamma så mycket!
Svar på tråden Rädd att min mamma blir lurad.. eller?