Anonym (Tränar) skrev 2014-01-14 14:48:30 följande:
Anledningen till att jag inte hakar på är för att det finns bättre sätt. Släng på lite vikter på en stång och du behöver inte göra så hysteriskt många, och man ser dessutom mer resultat. Visst, det där är ju bättre än inget, men det är bättre att lägga upp ett schema där man får in hela kroppen och verkligen kör slut på sig..det är bara då man faktiskt ser resultat.
Nog för att core alltid är med, men det där kommer inte göra så stor skillnad för magen...
Dessutom är jag lite anti mot "nu gå jag från 0% till 300% under en månad, sedan går jag tillbaks till mina gamla vanor-tänket"..
För det första så går jag inte på gym och har inte lust att köpa en skivstång heller för den delen.
100 är inte hysteriskt många.
Jag tränar hemma (har en cykel, pilatesboll, gummiband och pullups stång). Gör inte bara squats om det är det du tror men det är mitt mål för tillfället att göra minst 100 om dagen. Tränar självklart mage, rygg, armar osv på annat sätt också. Och det är inte så att jag gör 100 squats dagligen i 30 dagar och sen efter 30 dagar lägger av? När man väl har kommit igång så ändrar man ju sin träningsrutin och fortsätter.
Cecilialia skrev 2014-01-14 14:56:54 följande:
Jättebra grej
i somras så började jag med 20 squats varje kväll, var gravid så fick lite extravikt på det. Sen rullade det bara på med fler och fler antal varje kväll. Några veckor efter var det 100 varje kväll, brukade köra 50x2. Fått otroliga resultat. Nu kör jag lite andra övningar på kvällen istället. Men squats är grymt, så kör på!
Vad kul att höra att du fått bra resultat :) Hoppas verkligen jag med får det!