• PetraO

Håkan Hellström Citat

Älskar Håkan och tänkte dela med mig några av hans fina texter, fyll gärna på!

Och det känns som jag gett allt jag kan ge, ändå har jag inte hittat vad jag letat efter

Du betydde inte allt men det blåste aldrig kallt

För vem kan glömma att stjärnorna någon gång blir stenar och vem vet hur länge vi har varandra

Är det här allt som blir så dör jag

Förändras, förändras aldrig. Behåll din rastlöshet och stanna inte, såna som oss blir aldrig framme. Ta min hand och kom så går vi vidare.

Och jag skulle ringt dig ikväll men handen fastnade framför mig. Och jag skulle sagt "jag älskar dig" men stolthet kom i vägen.
  • Svar på tråden Håkan Hellström Citat
  • mikkau

Ibland är en lögn det finaste man har

Det gör ont att veta, men lika ont att undra

Det är så jag säger det, du är det finaste jag vet

• korralin

Håkan använder sig ju jättemycket av andras texter när han gör låtar. Han är ju ganska öppen med att han norpar här och där. 

"Du betydde inte allt men det blåste aldrig kallt" är ju till exempel taget från Ted Gärdestads Helt nära dig. 

Kom igen Lena är en svensk version av Come on Eileen
    I låten säger han dessutom "åh gud det gör så ont att nåt så nära kan va så långt bort" och Tom Petty säger i American Girl "God, it's so painful when something that's so close is still so far out of reach". 

Kan hålla på hur länge som helst... 
    Jag gillar hans musik, men att hylla honom för rader som han inte skrivit känns inte så jävla fräscht.

• shoegal101

Alltså.. "om du vill ha en idiot, lägg din hand i min"

"du kan aldrig nå dit du vill nå, men du når mig"

"du kanske aldrig får den du vill få, men då fåååår mig". 

Och sen försent för Edelweiss är väl liksom.. ja. Och kärlek är ett brev skickat tusen gånger är  HELT fantastisk också.  Eller ja, säger som förgåernde, kan egentligen hålla på hur länge som helst.

• GretaF
    korralin skrev 2014-01-14 17:46:19 följande:

Håkan använder sig ju jättemycket av andras texter när han gör låtar. Han är ju ganska öppen med att han norpar här och där. 

"Du betydde inte allt men det blåste aldrig kallt" är ju till exempel taget från Ted Gärdestads Helt nära dig. 

Kom igen Lena är en svensk version av Come on Eileen
    I låten säger han dessutom "åh gud det gör så ont att nåt så nära kan va så långt bort" och Tom Petty säger i American Girl "God, it's so painful when something that's so close is still so far out of reach". 

Kan hålla på hur länge som helst... 
    Jag gillar hans musik, men att hylla honom för rader som han inte skrivit känns inte så jävla fräscht.

Det där är en annan debatt, vet att det pratats mycket om det. Finns hela hemsidor om det. Tur att du gillar det iallafall!
  • Alltid Daph

Så säg som det är/ för den här gången krävs det mer/ innan jag öppnar armarna/ förlorar mig och känslorna

Ett måste att lyssna på på hög volym när man är allmänt hjärtekrossad och man MÅSTE sjunga med hur det än låter.

• GretaF
    PetraO skrev 2014-01-20 14:54:32 följande:
    Jättevacker text!
    Japp!
  • turbansmurfen

Jag hatar HH... Han kan inte sjunga, och hans texter kunde vara skrivna av en 5åring.

• Fridayyy
    turbansmurfen skrev 2014-05-09 12:52:32 följande:
    Jag hatar HH... Han kan inte sjunga, och hans texter kunde vara skrivna av en 5åring.

Nej, hans texter säger så mycket....Skrattande Och femåringar är också smarta. Men du kanske gillar texter som "Sommaren är kort..."Flört
  • turbansmurfen
    Fridayyy skrev 2014-05-09 13:42:00 följande:

Nej, hans texter säger så mycket....Skrattande Och femåringar är också smarta. Men du kanske gillar texter som "Sommaren är kort..."Flört
    Näe, det är lika illa... Gessle borde stängas in, och allt han skapat ska förbjudas.
  • Fridayyy
    turbansmurfen skrev 2014-05-09 13:44:22 följande:
    Näe, det är lika illa... Gessle borde stängas in, och allt han skapat ska förbjudas.

Fast det var ju han...kommer inte på namnet..äh...jag får nog återkomma..kommer inte på vad han heter ju.

Vad lyssnar du på då?
  • turbansmurfen

Iron Maiden såklart

Fridayyy skrev 2014-05-09 13:47:30 följande:

Fast det var ju han...kommer inte på namnet..äh...jag får nog återkomma..kommer inte på vad han heter ju.

Vad lyssnar du på då?
  • Fridayyy
    turbansmurfen skrev 2014-05-09 13:48:10 följande:
    Iron Maiden såklart
    Jaha...finns de fortfarande??? Vad säger du om Winnerbäck då?
  • turbansmurfen
    Fridayyy skrev 2014-05-09 13:49:16 följande:
    Jaha...finns de fortfarande??? Vad säger du om Winnerbäck då?
    Usch
  • Fridayyy
    turbansmurfen skrev 2014-05-09 13:53:05 följande:
    Usch

Finns det någon bra svensk artist då? Nu menar jag texter eftersom du skrev att HH hade dåliga.
  • turbansmurfen
    Fridayyy skrev 2014-05-09 13:54:25 följande:

Finns det någon bra svensk artist då? Nu menar jag texter eftersom du skrev att HH hade dåliga.
    Klart det finns! Onkel Kånkel tex...
Svar på tråden Håkan Hellström Citat