• maggie84

Emmaljunga City Cross (2010)

Skulle gärna vilja ha lite tankar från er som har en Emmaljunga City Cross, vad ni tycker om vagnen.
    Hur är den att köra? (kör inte så mkt inne i stan... mkt på asfalt och grusväg)
    Att fälla ihop och packa in i bilen?
    Hur sitter barnet i sittdelen och hur länge har ni kunnat använda den till era barn?

Det verkar helt klart vara en stadig, stabil och rejäl vagn och jag tycker den ser fin ut, men skulle gärna vilja ha lite ¨åsikter från er som har en som sagt. Tacksam för snabba svar!

• Svar på tråden Emmaljunga City Cross (2010)
  • RosaGrisen

Vi har en 12:a till våran son född -12. Vi är jättenöjda med den! Lagom storlek, väger inte allt för mycket, lätt att packa in i bilden (men är som de flesta andra barnvagnar lite stor ihopfälld). Vi valde den för att vi tycker om att vara ute mycket i naturen och har många grusvägar att gå på. Stadig och fin :)

• Blicka

Har en från 09. Andra barnet som har den nu. Är nöjd bortsett från att den tar stor plats i bilen, har låg varukorg (skrapar i trottoarkanter o ojämnt underlag titt som tätt) o bred (märks i kollektivtrafiken o i butiker). Annars så skön att köra o barnen har legat o suttit bra i den. Tror äldsta sonen åkte i vagnen till ca 2 1/2 år.

• Mellanmjölkens land

Jag tror att vår vagn är en 10a. Dottern är född på våren 2011 och jag har för mig att 11orna inte kommit än när vi beställde. Den har funkat rätt bra även om jag aldrig kommit på hur man fäller ned fotstödet (och har tappat bort bruksanvisningen där det säkert står).

De problem vi/jag haft är annars att jag tycker att den kan vara lite tung att fälla ihop samt att bromsen lyckades hamna ur synk och därmed kärvade ett tag. Vi använder den fortfarande till dottern och är nöjda även om hon börjar bli lite lång (95,5cm). Vi kommer ev köpa en enklare paraplysulky till sommaren så att bebisen kan ta över emmaljungan helt, eller så får bebisen åka sele om storasyster behöver åka.

Det här sagt så måste jag tillägga att vår dotter var vagnvägrare i början så vi har knappt använt liggdelen. När hon kunde gå gick hon mycket så vagnen är inte använd enormt mycket förutom att sova i men när den använts har vi som sagt varit nöjda.

• Mellanmjölkens land

Vi började med en Polo. Då fick vi ta isär vagnen och ha underredet i bakluckan och liggdelen i baksätet. Det funkade men var inte praktiskt. Efter ett par månader bytte vi till en Kia Ceed och det har funkat hur bra som helst. Jag har för mig att V60 har mer baklucka än Ceeden så vagnen lär nog få plats utan problem

• maggie84

Nu har vi köpt City crossen 10:an begagnad, men sparsamt använd... Tog hem den idag och har knappt hunnit provköra den men gillar den redan! Snygg och rejäl men känns ändå inte så tung! Tror vi kommer trivas bra med den! :)

Svar på tråden Emmaljunga City Cross (2010)