• Anonym (Carina)

bonussonen vill inte komma om vi inte flyttar...

Jag bor med min sambo, snart två gemensamma barn och sambons två barn sedan tidigare i en lägenhet på 80kvm. 
    När bebisen kommer kräver bonussonen att vi ska flytta till större annars vill han inte komma längre till oss.
    Han är 11 år och jag blir bara så förundrard vart detta samhälle är på väg när en 11 åring styr en familj... Så sjuk i mina öron..

• Svar på tråden bonussonen vill inte komma om vi inte flyttar...
  • Anonym (IQ)

Du menar att ni ska trängas 7 pers på 80 kvm och att du anser att det är rimligt? Var sover alla barnen? Jag kan nog förstå att han inte vill komma om han inte får eget space.

Rättelse Ts, han styr INTE en familj utan SIN levnadssituation!

• Evm

Fast det är väl inte er han styr? Han säger ju bara att om ni inte flyttar till större kommer han inte, ingen tvingar er att flytta för det. Jag antar att han inte har eget rum hos er eftersom ni bor så litet? Det har jag full förståelse för att en 11-åring vill ha.

• Ramborg

Det som är förundrande är att de vuxna i familjen verkar alldeles handfallna.

Vad säger pappan?

Hur många rum har lägenheten?

Hur sover barnen?

Har ni funderat på att flytta?

Det låter extremt trångt att bo sex personer på 80 kvadrat. Inte alls konstigt att pojken föredrar att bo hos mamman, om hon har ett mer normalt boende.

42.
  • viseversa
    Evm skrev 2014-01-14 18:20:44 följande:
    Fast det är väl inte er han styr? Han säger ju bara att om ni inte flyttar till större kommer han inte, ingen tvingar er att flytta för det. Jag antar att han inte har eget rum hos er eftersom ni bor så litet? Det har jag full förståelse för att en 11-åring vill ha.
    Håller med. Ts hur kan ni ens bo så trångt? Vi bodde 6 pers(2 vuxna och 4 barn) på 77kvm. Dom tre äldsta barnen delade på ett rum och bebisen som med oss. Det var ASjobbigt att bo så. Barnen hade INGEN stans att dra sig undan. tack och LOV fick vi en 5a så nu har dom tre äldsta egna rum och det är mycket lugnare hemma hos oss. Jag förstår din bonus faktiskt. 
    Instagram...LOVALOVISA
  • Anonym (mt)

Bor de hos er vv, vh, heltid eller annat?

• Fanny b

Min spontana reaktion är att det är konstigt att han inte reagerade tidigare. Jag har stor förståelse för att han inte vill dela ett boende på 80 kvadrat med 6 personer varav en bebis om det finns andra alternativ.

• Burberry
    Anonym (Carina) skrev 2014-01-14 19:16:33 följande:

Jag bor med min sambo, snart två gemensamma barn och sambons två barn sedan tidigare i en lägenhet på 80kvm. 
    När bebisen kommer kräver bonussonen att vi ska flytta till större annars vill han inte komma längre till oss.
    Han är 11 år och jag blir bara så förundrard vart detta samhälle är på väg när en 11 åring styr en familj... Så sjuk i mina öron..

Tur 11-åringen är smartare än dig ts och din sambo.. Klart han har rätt, ni bor trångt, och det är förståeligt han då väljer att enbart vara hos sin mamma.
  • Anonym (Carina)
    Ramborg skrev 2014-01-14 18:23:31 följande:
    Det som är förundrande är att de vuxna i familjen verkar alldeles handfallna.

Vad säger pappan?
    Hur många rum har lägenheten?
    Hur sover barnen?
    Har ni funderat på att flytta?

Det låter extremt trångt att bo sex personer på 80 kvadrat. Inte alls konstigt att pojken föredrar att bo hos mamman, om hon har ett mer normalt boende.
    ja, vad ska han säga.. att hans son får väl låta bli att komma..
    det är en liten fyra vi bor i.
    han som inte ska komma har eget rum, hans syster delar med mitt och sambons gemensamma barn.
    nä, vi har inte tänkt flyttta
  • Anonym (Carina)
    viseversa skrev 2014-01-14 18:23:47 följande:
    Håller med. Ts hur kan ni ens bo så trångt? Vi bodde 6 pers(2 vuxna och 4 barn) på 77kvm. Dom tre äldsta barnen delade på ett rum och bebisen som med oss. Det var ASjobbigt att bo så. Barnen hade INGEN stans att dra sig undan. tack och LOV fick vi en 5a så nu har dom tre äldsta egna rum och det är mycket lugnare hemma hos oss. Jag förstår din bonus faktiskt. 
    vivalde den här lägenheten pga mig.. för jag har släkt på denna sida stan..
Svar på tråden bonussonen vill inte komma om vi inte flyttar...