• hjälpjagharsvamp

LEVER RÄTT & går på behandling (FLUKONAZOL) ändå får jag svamp

Hej,

Det är nu sen i juli jag äter diflucan, och sedan i oktober 2013, jag äter det 2 gånger i veckan 150 mg. jag har slutat äta snabba kolhydrater.
    Jag äter lågt GI - novete,hirs, quuona, råris, ris, sojamjöl, majsmjöl etc, glutenfritt och laktosfritt. Jag äter proibiotika i mängder, kaprylsyra, neem,  åt grapefruktkärnextrakt, men slutade med det blev för mycket tabletter, Chrolerra kapslar har jag som är en alg,
    sura äpplen, granatäpple (började 3e månaden med frukten) och det är inte mycket.
    Jag gör allting från scratch... LCHF bröd äter jag, det som heter sukkerfritt. Och ändå har jag klåda där nere.

Jag har använt Lactal då och då, Vivag reagerade min kropp på och det började göra ont efter Vivag kapsel, vet inte vad som hände, men gelé Naturell balance har jag använt, jag använder Acos vaselin, jag har apolivas intimgel som jag använder, jag har inte ens duschat underlivet sen detta började för att inte förstöra den.

Jag läser massa på sidor, och lever verkligen BRA RÄTT, jag har köpt LCHF bok husmanskost och Hjälp vad ska jag äta.

Jag har nu köpt Candida Support som ska innehålla massa Dödande candida medel.

Jag vet fan inte vad jag ska göra, Inte nog med att jag är ruinerad ekonomiskt , mina tester visar att jag inte har svamp, tagit cellprov t.o.m för detta, men gynekologen har personligen sett att det är svamp, jag har en krans runt slidan som är blodig, den är närmast bakdelen i slidhålet kan man säga, och jag vet inte. Har inte ens tränat på hur länge som helst pga detta.

Ingen verkar kunna hjälpa mig. Jag har haft svamp sedan 2011, och jag har utvecklat en lätt vestibulit, Hur ska jag som lever rätt, äter rätt, kan allt rätt, äter FLUKONAZOL/DIFLUCAN och massa andra örter som ska vara svampdödande, INGET SOCKER, LÅGT GI bli frisk??!

Kan någon i denna världen hjälpa mig?

• Svar på tråden LEVER RÄTT & går på behandling (FLUKONAZOL) ändå får jag svamp
  • Anonym (vart där)

Usch vad jobbigt det låter. 

Min första tanke är att du nog faktiskt inte har någon svamp längre utan att dina symptom beror på tex överbehandling av området, samt exem eller nässelutslag som uppstår när du kliar/behandlar dig. Detta tillsammans med ångest och oro över symptom som aldrig försvinner leder till en ond cirkel som du måste bryta för att bli frisk.

Jag har själv haf mycket sv[rbehandlad svampoch n'r jag v'l var av med den kvarstod ändå symptomen pga anledningarna ovan. Vad som till sist bröt det för mig var att jag fick behandling med Saroten som är en antidepp medicin som även har smärtstillande effekt. Den används omfta numera mot just underlivsbesvär och smärtor och gjorde enorm skillnad för mig. 

Hoppas du snart mår bättre! Kram

• Rocket Mania

Hur sköter du underlivet i övrigt? Gällande tvätt, rakning, underkläder osv?

• hjälpjagharsvamp

Som jag skrev ovan så sköter jag underlivet jädrigt bra. Jag använder vaselin(ACOS 100% fett, intimgel APOLIVA) och tvättar mig aldrig med vatten där nere längre. Sover utan trosor, använder bomullstrosor, använder obehandlade bindor typ Renee Voltaire eller Natracare OCH även TYGBINDOR. Ingen rakning, ingenting. trimmnig då och då för att håret kliar när det växer för långt.

Tack Anonym. Finns det något jag kan göra åt det , kräm etc? hade du också en blod typ slidkrans?

• Imovane
    hjälpjagharsvamp skrev 2014-01-14 21:08:57 följande:
    Hej,

Det är nu sen i juli jag äter diflucan, och sedan i oktober 2013, jag äter det 2 gånger i veckan 150 mg. jag har slutat äta snabba kolhydrater.
    Jag äter lågt GI - novete,hirs, quuona, råris, ris, sojamjöl, majsmjöl etc, glutenfritt och laktosfritt. Jag äter proibiotika i mängder, kaprylsyra, neem,  åt grapefruktkärnextrakt, men slutade med det blev för mycket tabletter, Chrolerra kapslar har jag som är en alg,
    sura äpplen, granatäpple (började 3e månaden med frukten) och det är inte mycket.
    Jag gör allting från scratch... LCHF bröd äter jag, det som heter sukkerfritt. Och ändå har jag klåda där nere.

Jag har använt Lactal då och då, Vivag reagerade min kropp på och det började göra ont efter Vivag kapsel, vet inte vad som hände, men gelé Naturell balance har jag använt, jag använder Acos vaselin, jag har apolivas intimgel som jag använder, jag har inte ens duschat underlivet sen detta började för att inte förstöra den.

Jag läser massa på sidor, och lever verkligen BRA RÄTT, jag har köpt LCHF bok husmanskost och Hjälp vad ska jag äta.

Jag vet fan inte vad jag ska göra, Inte nog med att jag är ruinerad ekonomiskt , mina tester visar att jag inte har svamp, tagit cellprov t.o.m för detta, men gynekologen har personligen sett att det är svamp, jag har en krans runt slidan som är blodig, den är närmast bakdelen i slidhålet kan man säga, och jag vet inte. Har inte ens tränat på hur länge som helst pga detta.

Ingen verkar kunna hjälpa mig. Jag har haft svamp sedan 2011, och jag har utvecklat en lätt vestibulit, Hur ska jag som lever rätt, äter rätt, kan allt rätt, äter FLUKONAZOL/DIFLUCAN och massa andra örter som ska vara svampdödande, INGET SOCKER, LÅGT GI bli frisk??!

Tvivlar på att det är svamp. Tror mera på att du har blivit överkänslig mot allt du använd där nere samt att du inte sköter din intimhygien som du ska. 

• Imovane
    hjälpjagharsvamp skrev 2014-01-14 21:08:57 följande:
    Hej,

Jag vet fan inte vad jag ska göra, Inte nog med att jag är ruinerad ekonomiskt , mina tester visar att jag inte har svamp, tagit cellprov t.o.m för detta, men gynekologen har personligen sett att det är svamp, jag har en krans runt slidan som är blodig, den är närmast bakdelen i slidhålet kan man säga, och jag vet inte.

" jag har inte ens duschat underlivet sen detta började för att inte förstöra den."

Är inte att sköta sin hygien där nere...
  • hjälpjagharsvamp

Jo , det är att sköta sitt underliv, när man inte duschar hela kroppen i vatten utan bara en droppe här och där, Vatten är uttorkande, tro mig jag vet, jag har haft svamp så länge.

• Lowika

Tror också du har blivit av med svampen, men nu lever med besvär av att vara "för duktig"

Går du på något hormopreparat (preventivmedel)? När jag skaffade hormonspiral och blev mensfri, försvann också problemen, och kroppen fick läka.

Använd inte bindor! Skaffa en menskopp! hygieniskt och du slipper fukten mot underlivet vid mens.

• Rocket Mania

Jag skulle nog också säga att det är för mycket preparat och att underlivet skulle behöva duschas av ibland.

Helt rätt att inte använda tvål osv men du kanske kan tvätta av dig i ljummet vatten med lite olivolja. Och sedan lufttorka och bara låta det vara.

Du skriver inget om flytningar så jag är benägen att hålla med de som inte tror det är svamp utan något annat.

Det låter i alla fall sjukt jobbigt, jag hoppas du får bukt med det.

Svar på tråden LEVER RÄTT & går på behandling (FLUKONAZOL) ändå får jag svamp