Vad händer i en vårdnadsutredning?
Min fd pojkvän ligger i vårdnadstvist om sina barn. Vi bröt upp vår relation i somras vilket var oerhört jobbigt och jag har valt att inte ha kontakt med honom alls sedan dess. Han mejlade mig i höstas och frågade om jag kunde tänka mig prata med soc ang hur barnen har det hos honom, jag mådde mycket dåligt då och sa att jag inte ville det. Nu har han mejlat igen med samma fråga. Vårdnadstvisten är startad av hans exfru och är helt befängd i mina ögon, han är en väldigt bra pappa till barnen, de har en väldigt fin relation och han älskar verkligen sina barn. Jag undrar vad som händer om jag pratar med soc? Jag har ingen lust att svara på frågor om vår relation, om vårt uppbrott osv. Om jag pratar med soc nu, blir jag då något slags vittne om det sen skulle bli en rättegång senare? Han har inte så stort socialt nät omkring sig och egentligen ingen annan som kan beskriva hans relation med barnen så nära som jag kan. Det är inte rätt om han skulle förlora barnen utan att det finns någon grund till det och om det delvis beror på att jag inte ställde upp skulle jag må skit.