Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

v 35+1 typ inte handlat något

Man behöver ju faktiskt inte så mycket till nyföding och affärerna stänger ju inte i och med förlossningen.

Jag behöver:
    - Lite kläder
    - Sjal (använder inte vagn)
    - Blöjor och torra tvättlappar (har sambon köpt när jag legat på BB och han ändå vardagshandlat).
    - Skötbädd
    - Amnings-BH och någon amningströja
    - Andningslarm (helt individuellt; jag kan inte sova alls och nätterna blir ångestladdade)
    - Babyskydd till bilen

Ja, det var väl allt tror jag. Vi samsover, har badkar och stor vask i köket där det badas etc. Jag tycker förresten det är skönt att ha en febertermometer och en ask alvedonsuppar hemma också. Inte för att man behöver det tidigt, men ändå skönt att ha hemma tycker jag. 

Min äldsta kom i v.37+2 och jag blev helt tagen på sängen. Inga bebiskläder tvättade så det blev en lite mössa på förlossningen av gasbinda som de slog en liten knut på toppen på .

• Flickan och kråkan

Jag har förresten inte haft några kräkisar så med alla tre barnen har vi klarat oss med 4 bodysar, 3 byxor, 3 pyjamaser, en hjälmmössa och två par strumpor + säsongskläder (overall till vinterbebis, solhatt till sommar- och vårbebis. Har egen tvättmaskin.

Från två månader så har de förresten dreglat som tokar så då har det behövts en arsenal med dregelhaklappar.

• Flickan och kråkan
    Natulcien skrev 2014-01-15 14:40:14 följande:
    En gasbinda? Tjusigt! Vår son fick en kalsong på huvudet när han kom ut... Skrattande
    Sätter lite piff på födelsefotografierna tycker jag
Svar på tråden v 35+1 typ inte handlat något