Inlägg från: Natulcien |Visa alla inlägg
  • Natulcien

v 35+1 typ inte handlat något

Jag tycker att det är sunt att inte handla ihjäl sig i förväg.

Det vi köpte innan var en vagn, blöjor, torkservetter, amnings-BH-ar + inlägg, och lite babyfiltar. Och så ärvde vi en del kläder och leksaker av mina syskonbarn.

Men allt annat; bärsele, bärsjal, frottélappar, Inotyol, bröstpump, babysitter, mer kläder etc.det köpte vi efterhand som vi märkte behovet.
    Spjälsäng använde vi aldrig.

Om du är osäker på barnvagn och inte vill slänga ut tusenlappar, så finns det ju många bra, begagnade på Blocket och Tradera.

• Natulcien
    Natulcien skrev 2014-01-15 14:37:30 följande:
    Jag tycker att det är sunt att inte handla ihjäl sig i förväg.

Det vi köpte innan var en vagn, blöjor, torkservetter, amnings-BH-ar + inlägg, och lite babyfiltar. Och så ärvde vi en del kläder och leksaker av mina syskonbarn.

Men allt annat; bärsele, bärsjal, frottélappar, Inotyol, bröstpump, babysitter, mer kläder etc.det köpte vi efterhand som vi märkte behovet.
    Spjälsäng använde vi aldrig.

Om du är osäker på barnvagn och inte vill slänga ut tusenlappar, så finns det ju många bra, begagnade på Blocket och Tradera.
    Ett babyskydd skaffade vi i förväg också såklart, för det behövdes ju för att få hem sonen från BB... Glad
  • Natulcien
    Flickan och kråkan skrev 2014-01-15 14:29:01 följande:
    Min äldsta kom i v.37+2 och jag blev helt tagen på sängen. Inga bebiskläder tvättade så det blev en lite mössa på förlossningen av gasbinda som de slog en liten knut på toppen på .
    En gasbinda? Tjusigt! Vår son fick en kalsong på huvudet när han kom ut... Skrattande
  • Natulcien
    Flickan och kråkan skrev 2014-01-15 14:41:59 följande:
    Sätter lite piff på födelsefotografierna tycker jag
    Haha...jaa.
    De hävdade att kalsong är en klassiker på SÖS...men jag vet inte...kanske något de sa för att mössorna var slut..? Skrattande
Svar på tråden v 35+1 typ inte handlat något