Vinner aldrig!!
Jag känner mig hopplös! Köper massa triss, deltar i tävlingar online men vinner då fasen aldrig på nåt :/. Sen hör man från någon vän som köper 1 enda triss o vinner storkovan direkt haha! What the hell! Känner ni likadant??
Jag känner mig hopplös! Köper massa triss, deltar i tävlingar online men vinner då fasen aldrig på nåt :/. Sen hör man från någon vän som köper 1 enda triss o vinner storkovan direkt haha! What the hell! Känner ni likadant??
Jag vinner ibland tio kronor när jag köper en tialott :P
En gång vann jag 1000 kr på Bingolotto med dubbellott. Men inte har jag vunnit några större summor precis, känner nog ingen som gjort det heller, eller då har dom varit 5 personer som t ex tippat tillsammans och ska dela, och då blir det ju inte så många kronor var i slutändan.
Men varje gång man läser på Aftonbladet om folk som vunnit flera miljoner så tänker jag alltid "vafan får aldrig jag vinna föööör"
Precis :/ När är det min tur liksom känner man.. man blir tokig haha. Är det ödet eller bara ren otur :P
Haha jag har samma otur, jag såg nyss den här tävlingen på facebook som du borde kolla in! Verkar rätt lätt att vara med iallafall, sen är det väl bara hålla tummarna. Lycka till!
Du kan titta på baksidan av t.ex. en trisslott och se hur stor sannolikhet du har att vinna storkovan. Om du läst sannolikhetslära kan du räkna ut din procentuella chans. Vanligtvis är chansen mikroskopisk. Lotteriföretag skulle inte gå med vinst om folk vann titt som tätt. Man kan dock få intrycket av att så är fallet eftersom vinsthistorier sprider sig fort via media. Ingen gör någon stor grej av nitlotter.
Systemet är uppbygt så att spelaren, i längden, förlorar och banken vinner, precis som i Blackjack. En trisslott kostar 30 kr. Säg att du skulle vilja köpa tillräckligt många lotter för att vara säker på att vinna 1000 kr. Då kanske du skulle behöva köpa 500 lotter. Då har du betalat 15 000 kr för att vinna 1000 kronor. (bara hypotetiskt exempel)
Triss ger bort 24 500 000 kr i vinster per 2 milj. lotter.
Det innebär att du tjänar i snitt 12,25 kr på varje trisslott du köper. Med tanke på att lotten kostade 30 kr att köpa är det givetvis en förlustaffär.
Triss har gjort 200 människor till miljonärer på 27 år. Det är inte särskilt många.
Om alla köper lotter då och då så vinner förstås någon förr eller senare men chansen att det skulle vara just du är näst intill obefintlig.
Deras slogan borde vara: "Plötsligt händer det! ... någon annan..."
Jag pratar nu bara om triss men detsamma gäller förstås för alla som arbetar inom lotteribranschen.
Tack, jag hoppas att det kan ge lite insikt i systemet. Det mesta jg tar upp är info som finns på Triss hemsida eftersom det i Sverige är lagstadgat att redovisa vinstchanserna.
Jag spelar själv Blackjack ibland men jag försöker alltid att påminna mig själv att jag spelar för att det är kul, inte för att vinna pengar. Skulle man ändå vinna så är det bara en bonus.
Och givetvis spelar jag aldrig mer pengar än jag har råd att förlora och utgår alltid ifrån att pengarna är borta så fort jag börjar spela. Man vet att man är illa ute när man börjar spela för att vinna tillbaka redan förlorade pengar.
Tack, jag hoppas att det kan ge lite insikt i systemet. Det mesta jg tar upp är info som finns på Triss hemsida eftersom det i Sverige är lagstadgat att redovisa vinstchanserna.
Jag spelar själv Blackjack ibland men jag försöker alltid att påminna mig själv att jag spelar för att det är kul, inte för att vinna pengar. Skulle man ändå vinna så är det bara en bonus.
Och givetvis spelar jag aldrig mer pengar än jag har råd att förlora och utgår alltid ifrån att pengarna är borta så fort jag börjar spela. Man vet att man är illa ute när man börjar spela för att vinna tillbaka redan förlorade pengar.