• Forumvärd

Har du någonsin blivit så arg som cyklisten i det här tv-klippet?

Snubblade över ett helt galet klipp på SVT. En cyklist som brann på alla cylindrar och vars cykelhjälm måtte ha varit överhettad. Roligt klipp men varning för starkt språk och många nya svordomar!

Titta på klippet och svara på frågan. Har du någonsin varit så arg? SkrikandesFlört
    http://www.svtplay.se/klipp/1728685/motionarens-galna-utbrott

Har du något roligt klipp så dela gärna med dig i tråden.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du någonsin blivit så arg som cyklisten i det här tv-klippet?
  • LillGris
    Saslan skrev 2014-01-16 07:51:07 följande:
    Jag tycker ändå det känns töntigt att stå och vråla könsord och slå sönder saker, när man är vuxen borde man kunna hantera sin ilska så pass att man kan se till att det inte händer. Det svartnar för mig också ibland men det innebär inte att jag går bärsärkargång, kastar saker och vrålar osammanhängande, jag ryter ifrån och sen går jag. Och jo, jag har träffat många som vill trycka upp sin ilska i ansiktet på folk, mest för att skrämmas och visa att det är de som bestämmer. Om man nu ska brista så pass kan man väl göra det på vettiga saker? Som den där bilisten som höll på att köra över en mamma med barnvagn. Att står och skrika HELVETES JÄVLA FITT KUK!!!! om och om igen inne på Ica för att de inte har rätt mjölsort är inte logiskt tycker jag. Det är töntigt.

Jag tror inte alls du förstår. "Om det nu ska brista"... Tror du man planerar? "Nu ska jag bli arg"? Ibland har man haft en skitdag. Allt har gått åt helvete. Så kommer man hem och datorn hänger sig. Då kan det brista. Och för en utomstående verkar det helt överspänt att bli så arg för att datorn hängt sig, men det är ju bara droppen.

Jag vet också att det finns folk som gör så, använder sin ilska för att skrämma andra, men du kan ju inte komma här och säga att alla som blir så arga är skitfåniga och bara vill visa sig "hårda". Och ilska ÄR svårhanterlig. Jag har jobbat på det i fem år och jag får fortfarande såna utbrott. Jag får liksom ingen förvarning om att det ska brista. Det bara kommer, exploderar. Då är det inte så jäkla lätt att gå därifrån innan jag ballar ur. Att du har sinnesnärvaro nog att göra det är jättebra. Men det är lite förmätet att gå runt och tycka att folk som inte kan det är lite sämre, liksom.
  • Saslan
    LillGris skrev 2014-01-16 08:00:54 följande:
    Jag tror inte alls du förstår. "Om det nu ska brista"... Tror du man planerar? "Nu ska jag bli arg"? Ibland har man haft en skitdag. Allt har gått åt helvete. Så kommer man hem och datorn hänger sig. Då kan det brista. Och för en utomstående verkar det helt överspänt att bli så arg för att datorn hängt sig, men det är ju bara droppen. Jag vet också att det finns folk som gör så, använder sin ilska för att skrämma andra, men du kan ju inte komma här och säga att alla som blir så arga är skitfåniga och bara vill visa sig "hårda". Och ilska ÄR svårhanterlig. Jag har jobbat på det i fem år och jag får fortfarande såna utbrott. Jag får liksom ingen förvarning om att det ska brista. Det bara kommer, exploderar. Då är det inte så jäkla lätt att gå därifrån innan jag ballar ur. Att du har sinnesnärvaro nog att göra det är jättebra. Men det är lite förmätet att gå runt och tycka att folk som inte kan det är lite sämre, liksom.

Jag självklart är det det jag tror "på torsdag klockan fyra ska jag bli asförbannad och slå sönder datorn".. Och det tycker du att jag har "kommit här" och sagt? Att ALLA som blir så arga bara ill visa sig hårda? Jag har påpekat att det finns de som trycker upp sin ilska i ansiktet på folk för att skrämmas, inte att alla gör det. Ojdå, du tar det så. Nu har jag ju inte sagt att jag tycker folk som får såna utbrott är sämre än mig, bara att det är töntigt, fånigt. Fånig kan man vara utan att det påverkar ens människovärde.
  • Tia F
    Saslan skrev 2014-01-15 21:11:06 följande:
    Jag tycker det är fantastiskt töntigt med folk som gormar och går på sådär. Sådana som måste "showa off" sin ilska för alla. Jag kan också bli skogsjävlatokig, men jag kan, till skillnad från många andra tydligen, lägga band på mig. Visst att slänga ett glas eller en tallrik i golvet i stundens hetta, men sen får man lugna sig. Oftast blir jag också bara så arg på personer och inte saker, och då brukar jag dra, oavsett om det är lägligt eller ej så sticker jag. Oftast kommer jag tillbaka efter en timme och kan för en diskussion (om än kanske högljudd ;) om det hela. Det värsta jag sagt och gjort när jag är riktigt för bannad är "Du är en sån idiot! Fattar du inte det?!" "Fuck You för fan!" (Vill aldrig be folk dra åt helvete så det var det som kom ut :) Sen har jag vält en kökstol en gång, och slängt några tomma kartonger genom hallen. Så farlig är jag :)

Du förlöjligar andra människor för att de blir arga, men rättfärdigar i samma mening dina egna utbrott. Vad synd att du måste trycka ner andra människors känslor och inte har mer förståelse än så.

Men jag hoppas du en dag får förståelse för att alla inte reagerar likadant och att det kan finnas mycket bakomliggande när en person rasar på något. 

• BymBym

Jag kan bli lika arg. Men det går över snabbt och jag kan kontrollera mig även om det känns som att jag har en vulkan på insidan.

• Heisan
    Saslan skrev 2014-01-15 21:11:06 följande:
    Jag tycker det är fantastiskt töntigt med folk som gormar och går på sådär. Sådana som måste "showa off" sin ilska för alla. Jag kan också bli skogsjävlatokig, men jag kan, till skillnad från många andra tydligen, lägga band på mig. Visst att slänga ett glas eller en tallrik i golvet i stundens hetta, men sen får man lugna sig. Oftast blir jag också bara så arg på personer och inte saker, och då brukar jag dra, oavsett om det är lägligt eller ej så sticker jag. Oftast kommer jag tillbaka efter en timme och kan för en diskussion (om än kanske högljudd ;) om det hela. Det värsta jag sagt och gjort när jag är riktigt för bannad är "Du är en sån idiot! Fattar du inte det?!" "Fuck You för fan!" (Vill aldrig be folk dra åt helvete så det var det som kom ut :) Sen har jag vält en kökstol en gång, och slängt några tomma kartonger genom hallen. Så farlig är jag :)
    Alla är ju olika, jag personligen tycker att det är töntigt att kasta saker i golvet, välta saker eller att sticka iväg. Men så höjer jag nästan aldrig rösten till skrik, kallar inte folk för saker o blir arg väldigt sällan. Jag kan, till skillnad från många andra tydligen, lägga band på mig.
    När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • Tia F
    Loriyana skrev 2014-01-15 20:22:33 följande:
    O ja! Har absolut blivit så pass arg! Men inte över en sådan fånig sak som att inte komma upp på en kulle med min cykel.

Minns en gång då jag var ute och promenerade med dottern i vagnen och vi gick över ett övergångsställe och en bil stannade inte utan höll på att köra över oss. Jösses så arg jag blev! Jag blev TOKRASANDE! Jag sprang efter föraren och skrek och skrek åt honom! Han hade ju kunnat döda mitt barn! Mannen som körde bilen var en rejält stor kille, minst dubbelt så stor som jag...men det sket jag fullständigt i. Jag var så ARG!

För honom var det kanske inte en fånig sak.

För honom kanske det var hela världen att han tog sig upp på den där kullen. Man vet aldrig vad människor har för motiv till att göra saker.

• rosenknopp83
    Tia F skrev 2014-01-15 19:54:14 följande:

Det var kanske 3 månader sedan. Den enda gången i mitt liv.

Jag hade stått i köket hela dagen eftersom jag hade lovat andra att baka inför en grej. Sambon hade erbjudit sin hjälp men jag tjurade på och skulle fixa det själv. Det var sista plåten och sista ingredienserna hemma.

Jag hade dessutom ådragit mig ryggproblem som gjorde för jäkla ont, blodsockret var lågt och bakverket vägrade lossna från plåten. Så till slut blev det bara en kakmassa och jag insåg att jag skulle behöva göra om allt.

Jag blev så in i helvetes förbannad att jag med bara händerna stod och praktiskt taget sållade bakverk över hela köket som den grymmaste baseballkastaren, samtidigt som jag drog långa och synnerligen oanständiga ramsor för hela grannskapet.

När det inte längre fanns något bakverk kvar att kasta insåg jag hur köket såg ut och kunde inte hålla mig för skratt själv. Man kunde lätt tro att en skock ungar haft matkrig.

Det hade jag velat se! Skönt att du kan skratta åt det lika fort som du gjort o sagt något,värre med dem som är arga som bin resten av dagen.
  • Voluptuous Shalimar

OH ja. Jag kan bli sådär arg. Då flyger porslin eller annat, det bokstavligen flimrar framför ögonen.

Som tur är har jag en spärr och går aldrig på andra människor (eller djur) i alla fall. Och i 99 fall av 100 kan jag behärska mig innan jag massakrerar något. 

• Saslan
    Tia F skrev 2014-01-16 08:44:29 följande:
    Du förlöjligar andra människor för att de blir arga, men rättfärdigar i samma mening dina egna utbrott. Vad synd att du måste trycka ner andra människors känslor och inte har mer förståelse än så. Men jag hoppas du en dag får förståelse för att alla inte reagerar likadant och att det kan finnas mycket bakomliggande när en person rasar på något. 

Nej! Gud vad ni lägger ord i munnen på mig! Jag förlöjligar inte någon för att den blir arg. Jag tycker att själva uttrycket för den ilskan är fånig när man måste slå sönder sin cykel och skrika könsord över hela skogen för att man inte kommer upp för en backe är töntig, eller kanske extremt överdriven är rätt ord. Jag personligen ser stor skillnad på att välta en stol och att slå sönder stolen och stå och skrika på den i en kvart att den är ett jävla kukhuvud. Fast det kanske bara är jag. Sen har jag inte sagt att det jag gjort var rätt, eller? Du tycks ju ha läst det någonstans. Jag påpekade bara att jag visst kan ha förståelse för att det slår slint, men för det behöver man inte gå bärsärkargång. När det slår slint för mig går jag därifrån för att inte börja skrika åt folk att de är jävla fittor som kan dra åt helvete. Jag tycker det blir bättre stämning så. (Och nej, nu har jag inte heller sagt att jag gör rätt och alla andra fel, jag har sagt min åsikt.)
  • Saslan
    Heisan skrev 2014-01-16 09:04:49 följande:
    Alla är ju olika, jag personligen tycker att det är töntigt att kasta saker i golvet, välta saker eller att sticka iväg. Men så höjer jag nästan aldrig rösten till skrik, kallar inte folk för saker o blir arg väldigt sällan. Jag kan, till skillnad från många andra tydligen, lägga band på mig.
    När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?

Ja, precis, alla är olika och har rätt till sina olika åsikter och känslor. Jag personligen tycker det är långt mycket mer produktivt och medmänskligt att säga "nu går jag! Vi tar det här sen!" än att börja skrika JAG HATAR DIG DIN JÄVLA HORA!!! DU ÄR EN RÅTTA I MINA ÖGON! JAG ÖNSKAR DU DOG DITT JÄVLA ÄCKEL!! och slå sönder massa saker och väggar. Då utgår jag ifrån mig själv och hur jag vill bli behandlad, skulle någon skrika så på mig och slå sönder mitt hem så skulle vi inte umgås mer. Och NEJ därmed inte sagt att jag är så jävla mycket bättre! Bara hur jag känner. Det är ju uppenbart att du på något sätt blir förnärmad av mitt inlägg när du känner dig nödgad att härma mig i din sista mening. Men, även det är ju ditt val att hantera det så.
Svar på tråden Har du någonsin blivit så arg som cyklisten i det här tv-klippet?