Saslan skrev 2014-01-16 07:51:07 följande:
Jag tycker ändå det känns töntigt att stå och vråla könsord och slå sönder saker, när man är vuxen borde man kunna hantera sin ilska så pass att man kan se till att det inte händer. Det svartnar för mig också ibland men det innebär inte att jag går bärsärkargång, kastar saker och vrålar osammanhängande, jag ryter ifrån och sen går jag. Och jo, jag har träffat många som vill trycka upp sin ilska i ansiktet på folk, mest för att skrämmas och visa att det är de som bestämmer. Om man nu ska brista så pass kan man väl göra det på vettiga saker? Som den där bilisten som höll på att köra över en mamma med barnvagn. Att står och skrika HELVETES JÄVLA FITT KUK!!!! om och om igen inne på Ica för att de inte har rätt mjölsort är inte logiskt tycker jag. Det är töntigt.
Jag tror inte alls du förstår. "Om det nu ska brista"... Tror du man planerar? "Nu ska jag bli arg"? Ibland har man haft en skitdag. Allt har gått åt helvete. Så kommer man hem och datorn hänger sig. Då kan det brista. Och för en utomstående verkar det helt överspänt att bli så arg för att datorn hängt sig, men det är ju bara droppen.
Jag vet också att det finns folk som gör så, använder sin ilska för att skrämma andra, men du kan ju inte komma här och säga att alla som blir så arga är skitfåniga och bara vill visa sig "hårda". Och ilska ÄR svårhanterlig. Jag har jobbat på det i fem år och jag får fortfarande såna utbrott. Jag får liksom ingen förvarning om att det ska brista. Det bara kommer, exploderar. Då är det inte så jäkla lätt att gå därifrån innan jag ballar ur. Att du har sinnesnärvaro nog att göra det är jättebra. Men det är lite förmätet att gå runt och tycka att folk som inte kan det är lite sämre, liksom.